Beleyes: ‘Buitenreclame voor blinden’

Bekroond met een ADCN nominatie: de eerste buitenreclame ooit voor blinden gemaakt. Voor de website beleyes.nl hebben we deze sticker (met het websiteadres) laten maken in braille. Beleyes verkoopt uitsluitend producten voor blinden en slechtzienden. De sticker werd geplakt op de knoppen van de oversteekplaatsen met een tikker.

CST: Your tire can…

Weet u wat voor banden er op uw fiets zitten? Vast niet. U volgt waarschijnlijk het advies van uw fietsenmaker. Die zijn dus de doelgroep in alle campagnes die we voor CST maken. CST-banden worden gemaakt in de grootste bandenfabriek ter wereld (in China), maar ze worden ontwikkeld door het ...

Marc Ecko: Urban Sundial

Marc Ecko is een van de 'hotste' merken in Amerika, het maakt kleding en sieraden. Vooral met hun horlogelijn veroveren ze Nederland. Bij een cool merk hoort een cool medium vonden wij: green graffiti. Met een hogedrukspuit wordt de straat (of stoep) schoongespoten, maar dan precies waar en hoe je ...

Klap: Huisstijl

Wil u een nieuwe naam voor ons bedrijf bedenken en daar maar meteen een nieuwe huisstijl bij maken? Graag! Klap werd de naam, daarover waren we het snel eens. Vergeet je niet zo snel. De huisstijl trouwens ook niet.

Klap: Rampzalig

Verzekeraars zijn stiekem dol op schade. Voor een flinke brand of overstroming mag je ze letterlijk wakker maken. Dan springen ze in hun auto, niet als ramptoerist maar als partner van hun klant. Ze proberen er voor hun klanten uit te halen wat er in zit. Met dit boek laten ...

Riviera-maison: Creëer sfeer

De succesvolle interieurwinkels van Henk Teunissen groeien elk jaar met zo'n 30%. Crisis of geen crisis. Een paar jaar geleden opende Riviera Maison hun concept-store in de Van Baerlestraat in Amsterdam. Ze hadden de pech dat de hele straat open lag wat bijna een half jaar duurde. Wij kwamen met ...

Concrete Sneaker

Een van onze makkers (Wouter D. Snel, geluidsvirtuoos) wilde een bandje formeren. En bedacht muziek die we hier erg leuk vinden. Wij bedachten de naam van de band en maakten hun logo en website. Clipje erbij. Wat een mooi vak hebben we toch.

CBS Outdoor: It’s alive!

CBS Outdoor heeft op een aantal locaties enorme schermen opgehangen. Op het centraal station van Utrecht bijvoorbeeld. Het medium wordt 'Alive' genoemd. Aan ons de vraag reclamebureaus daarvan op de hoogte te brengen. Wij kozen voor een 'viral', gericht aan de creatieven die er, voor één van hun klanten, gratis ...

Life & Garden: ‘Grrraaium’

De vraag: wij willen een actieperiode invullen à la drie dwaze dagen. Welke retailer wil dat nou niet? Geen eenvoudige opdracht moeten we bekennen. Uiteindelijk zijn we er uitgekomen met een succesvolle aanpak: GRRRAAIUM. Een fantasiewoord dat alleen door een tuincentrum gebruikt kan worden en meteen begrepen wordt: hier valt ...

KARWEI: radio

We hebben sinds 2009 honderden radiocommercials voor KARWEI mogen opnemen. Hieronder een selectie.

KARWEI: Wat je ook bedenkt…

Deze commercial was erg succesvol. Er schijnen honderden kappers in Nederland te zijn die er gek van werden: ik wil ook zo’n coupe! De subiele grap in de film dat de man mee getransformeerd wordt van een slome duikelaar naar een frisse ‘hunk’ werd pas na tientallen keren kijken ontdekt. ...

CBS Outdoor: Adoptieplan

CBS Outdoor is sponsor van de ADCN (Art Directors Club Nederland, je weet wel, van de felbegeerde Lampen). Ze geven creatieven de ruimte om een bus te bestickeren voor een bestaande klant zoals ze willen. Daarmee stimuleren ze creativiteit en inspireren ze andere adverteerders. Dus vraag je de voorzitter van ...

Baza seeds

Leuke zakjes die je afknipt en er een scheut water in doet. Binnen twee weken heb je dan verse minikruiden. Ziet er leuk uit en is erg lekker. Gezien de trend dat bijna alles binnenstebuiten gaat (de loungebank gaat naar de tuin en de tuin komt naar binnen) een product ...

Houthoff Buruma: print

Een advocatenkantoor dat internationale ambities heeft staat hoort in allerlei gidsen te staan. Daarvoor moeten er een aantal uitingen 'op de plank' liggen die op elk gewenst moment kunnen worden ingezet. Ze moeten in een paar woorden samenvatten waar Houthoff voor staat.

Houthoff: Magazine

Houthoff wilde, met de nieuwe huisstijl, ook een nieuwe bureaupresentatie. Wij dachten, als u een nieuwe relatie aangaat is, is het dan niet slimmer om een magazine te overhandigen zodat u ook in de toekomst met uw nieuwe relatie blijft communiceren? Alles wat in een gewone bureaubrochure staat wordt in ...

Hästens: Jij verdient het beste

Het gebeurt eigenlijk veel te weinig dat advertenties speciaal worden gemaakt voor de lezers van een magazine. De lezers van de Gaykrant hebben andere interesses dan die van de Quote of Linda bijvoorbeeld. Logisch. Voor Hästens mochten we zo ver gaan dat we voor elk magazine een eigen uiting mochten ...

PowNed: ‘Maak schoon schip in Hilversum’

In 6 weken meer dan 50.000 betalende leden ophalen, dat is pas een uitdaging! We gingen hem aan en kwamen met onze campagne-aanpak op bijna 60.000 leden uit. De minister kon er niet meer omheen, hij gaf vorig jaar de uitzendvergunning en sinds 1 september 2010 zend PowNed als publieke ...

ResetManagement: ‘Bye bye consultant’

Bye Bye Consultant is een messcherp boek over de complete idiotie van het bedrijfsleven en de overheid om jaarlijks 3 miljard euro weg te gooien aan zinloze, externe adviezen! In 60 scherp geschreven columns wordt de waanzin van hoe het er aan toegaat in de consultancywereld neergezet.

Hästens: Flagshipstore

Ook voor de Hästens Flagshipstore hebben we een speciale GayKrant campagne ontwikkeld.

KARWEI: Wat je ook bedenkt….

Over de eerste commercial die we voor KARWEI mochten maken zijn we achteraf nogal kritisch. Er kloppen een paar dingen wèl: de strategie (vrouw als beslisser en doelgroep), de muziek (Pete Philly), de pay-off en de voice over (Sylvana Simons). Maar de kwaliteit van de animaties zijn minder goed gelukt. ...

Hästens: Potenaktie

Hoe promoot je een beddenmerk in de gaykrant? Dat kan pas goed als je een adverteerder hebt die ballen heeft.

PowNed: Leader

In 6 weken meer dan 50.000 betalende leden ophalen, dat is pas een uitdaging! We gingen hem aan en kwamen met onze campagne-aanpak op bijna 60.000 leden uit. De minister kon er niet meer omheen, hij gaf vorig jaar de uitzendvergunning en sinds 1 september 2010 zend PowNed als publieke ...

CBS Outdoor: The Nose Job

Billboards en Abri's, wanneer zet je ze in en wanneer niet? Soms moet je mediaplanners en adverteerders extra argumenten in handen geven. Daarom hebben we een billboard gemaakt met een fake afzender. Hoge respons toont aan dat het een effectief medium is. Zo simpel was de gedachte. De resultaten waren ...

Ik geloof in dialoog

Soms is er geen opdrachtgever maar wel een overtuiging die je ertoe brengt om een campagne te ontwikkelen. Verdraagzaamheid is volgens ons de enige sleutel om Nederland leefbaar te houden. Dat begint met luisteren en praten. Een dialoog dus. Een gedachte die o.a. CBS Outdoor, De Telegraaf, de GayKrant en ...

Gaykrant: Serieuze inhakers worden beloond

Ruimdenkende creatieven hebben geen last van homofobie, dachten wij. Daarom schreven we een wedstrijd uit om voor een bestaande klant van hun bureau een GayKrant-uiting te maken. We kregen tientallen serieuze, mooie, geestige en vaak buitengewoon creatieve inzendingen. De poster werd op alle reclamebureaus opgehangen, maar helaas viel het uiteindelijke ...

MTV Networks: ‘Identify’

We wilden adverteerders een onvergetelijke ervaring geven. Een dag waar ze het de volgende dag, nee, de volgende maand nóg over hebben. Het doel was dat ze hun eigen doelgroep én de doelgroep van MTV/TMF beter begrijpen. MTV/TMF is binnen het commerciële televisielandschap relatief klein. Zelfs voor een doelgroepzender. Daarom ...

Hästens: Bed terug, geld terug

De campagne is doorvertaald in (dealer)advertenties en POS materiaal en was een groot succes. Maar het werk was nog niet opgedroogd of het hoofdkantoor van Hästens in Zweden besloot zich internationaal te gaan focussen en een bureau in New York mocht alles gaan doen. Wég Hästens bij RadeMakkers en uiteindelijk ...

Hästens: Bed terug, geld terug

RadeMakkers' eerste klant. En onze eerste campagne (met Bram Moszkowicz). We laten het graag zien want we vinden het goed werk. Op het moment dat Hästens met het geweldige aanbod kwam keken wij of er geen addertjes onder het gras zaten. Toen die er echt niet bleken te zijn was ...

Download werk

Geïnteresseerd in het werk dat wij de afgelopen jaren hebben gemaakt? Download dan hier een uitgebreide collage. Een deel zal je kennen, een deel zal je verrassen (gut, hebben zij dat gemaakt?) en een deel zal nieuw voor je zijn. We zijn er best trots op.