Het verhaal van Simavi is erg gefragmenteerd. Ze doen gezondheidszorg in arme landen. Sanitatie en schoon drinkwater zijn speerpunten. Maar ook voorlichting is belangrijk. Hoe verbind je al die onderwerpen?
Door ze aan moeders te koppelen. Moeders zijn bijna altijd degene die projecten initiëren, leiden en controleren. Ze zijn de spil van elk gezin. Ook in Nederland spelen moeders een hoofdrol want de meeste collecte-euro’s worden door moeders gegeven. Kortom: moeders dragen de verantwoordelijkheid.
Op basis van deze insight is er een nieuwe campagne ontwikkeld. Daarin spelen moeders uiteraard de hoofdrol. Moeders zowel in Afrika als in Zuid-Oost Azië. We zijn daarom afgereisd om aldaar foto’s te maken van die moeders. Moeders die we fotografeerden met een wereldbol in hun armen boven hun hoofd.
Daarmee geven we op een impactvolle en onderscheidende wijze invulling aan de nieuw ontwikkelde positionering: moeders dragen de wereld. De campagne is uitgerold in print, outdoor, online bannering en -video, nieuwsbrieven, posters en leaflets. Naast een stijging van de bekendheid leverde de campagne ook extra donatie euro’s op, wat overigens niet de doelstelling was, maar uiteraard een hele prettige bijkomstigheid.