Polak Advies: Case

Polak Advies is een assurantie tussenpersoon (de voormalige naam was; Polak van der Linden Groep) ontstaan in 1984 door diverse fusies. Het bedrijf is sindsdien gegroeid naar ca. 5.500 klanten met ca. 21.000 polissen. Het is een allround kantoor, waarbij alle vormen van verzekeringen worden geadviseerd en het heeft diverse eigen volmachten.

 

Het verdienmodel was voor 99% op basis van provisies. Door deze manier van belonen had de aanbieder een sturingsmiddel richting de tussenpersoon, waardoor excessen konden ontstaan, zoals LegioLease, woekerpolissen, etc. Hierop heeft de overheid ingegrepen en is in korte tijd een groot aantal wetten tot stand gekomen die direct betrekking hebben op de werkwijze en beloning van de tussenpersoon. Belangrijkste leidraad hierbij is dat alles in het belang van de klant moet zijn. En dus zou de klant dan ook rechtstreeks de tussenpersoon moeten betalen voor zijn werkzaamheden.

 

Gevolg van dit alles is dat er een verandering plaatsvindt in het businessmodel van de tussenpersoon. Het provisieverbod op schadeproducten is al per 2013 in gegaan. De rol verandert van polisverkoper naar klantadviseur, waarbij de adviseur niet tussen de aanbieder en de klant staat (‘tussenpersoon’), maar naast de klant.

 

Deze ontwikkeling vroeg om een nieuwe positionering. Zou het niet mooi zijn als de klant eindelijk verzekerd kan zijn van een financieel adviseur die objectief en deskundig advies op maat geeft. Dit omdat de klant hem zelf betaalt en de adviseur niet langer afhankelijk is van de van de verzekeraar’s provisie, waardoor hij alleen maar in het belang van de klant denkt, handelt en werkt.

 

Persoonlijk advies in dienst van de klant is het centrale aspect van de positionering. Daarom ook ons voorstel om de naam te wijzigen in Polak Advies. Deze naam is niet alleen korter en daardoor praktischer in gebruik, hij geeft bovendien aan waar de focus van dit kantoor ligt; op het geven van een goed advies.

 

In de communicatie met klanten moet Polak Advies hierop anticiperen. Ze willen hun klanten zo persoonlijk en zo tailor made mogelijk benaderen. Dus met een inhoudelijke boodschap die volledig is afgestemd op hun persoonlijke situatie.

 

De bestaande pay off was; Goed geregeld, graag gedaan! Wij vonden dat die beter kon worden afgestemd op de nieuwe, persoonlijke positionering, waarin de klant centraal staat: Polak Advies. Zeker voor u. We ontwikkelden en nieuw logo, huisstijl en werkten dit uit in een nieuwe brochurelijn, advertenties, website, e-mail nieuwsbrieven e.d.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

NIEUW GEZICHT VOOR POLAK ADVIES

Het verdienmodel in de financiële wereld verandert, was dat tot voor kort voor 99% op basis van provisies, tegenwoordig gaan steeds meer klanten rechtstreeks betalen. Dit was de aanleiding voor Polak Advies om RadeMakkers te vragen een nieuwe positionering te ontwikkelen. Dit resulteerde ook in een aangepaste naam, een nieuw ...

POLAK ADVIES: ZEKER VOOR U

Polak Advies vroeg RadeMakkers om een nieuwe positionering te ontwikkelen. De aanleiding was dat het verdienmodel in de financiële wereld verandert, was tot voor kort 99% op basis van provisies, tegenwoordig gaan steeds meer klanten rechtstreeks betalen. Polak Advies wil haar klanten centraal stellen en dat tot uitdrukking brengen. De ...