Autovisie: Case

De vaste pagina in De Telegraaf (autotelegraaf) en het blad Autovisie werden in maart 2010 samengebracht, ze gingen met één redactie samen onder de naam Autovisie. Dat is goed nieuws voor de lezers want alle media; krant, magazine, online en boek zijn nu herkenbaar van dezelfde afzender en verwijzen naar elkaar.

 

Ook voor adverteerders is dat goed nieuws; één aanspreekpunt voor de hele autoportal. Deze propositie is ten opzichte van de concurrentie uniek en bovendien is er geen andere concurrent die zo’n bereik kan evenaren. Wij kregen de opdracht om deze nieuwe propositie in de markt te zetten naar zowel adverteerders toe als consumenten.

 

Nadat we ontdekten dat Autovisie écht een mannenblad is, meer nog dan Playboy! kwamen we met een voorstel waarin de auto belangrijker is dan de vrouw. We toonden (vakantie) foto’s waarin de man zijn vrouw of vriendin fotografeerde. Alleen stond de betreffende vrouw er nooit scherp op, of soms zelfs maar half. In de achtergrond stond namelijk altijd een auto, die wél scherp in beeld was.

 

De boodschap was helder; Goed nieuws voor autoliefhebbers, want vanaf nu elke dag online, iedere week in De Telegraaf, elke 2 weken het magazine en 1x per jaar het boek. Daar kan je geen genoeg van krijgen. Bij de doelgroepen kwam de propositie goed over.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

Autovisie: Goed nieuws voor autoliefhebbers

De vaste pagina in de Telegraaf (autotelegraaf) en het blad Autovisie werden in maart 2010 samengebracht, ze gingen met één redactie samen onder de naam Autovisie. Dat is goed nieuws voor de lezers want alle media (krant, magazine en online) zijn herkenbaar van dezelfde afzender en verwijzen naar elkaar. Ook ...

Autovisie kiest voor RadeMakkers

Na de campagne die we voor het blad VROUW hebben mogen maken voor TMG zijn we uitgenodigd om een voorstel te maken voor Autovisie, ook een uitgave van de Telegraaf Media Groep. Er gaat veel veranderen bij Autovisie. We mogen er nog niet te veel over zeggen, maar het is ...