Rivièra Maison: Case

Toen Rivièra Maison haar Flagship Store wilde gaan openen in de Amsterdamse Van Baerlestraat lag die straat al bijna een jaar open i.v.m. werkzaamheden. Dat was bepaald geen gezellige boel. Maar dat kostte bovendien ook veel omzet want de winkel was moeilijk bereikbaar voor het winkelend publiek. Wij kregen de opdracht om hier wat aan te doen en aandacht voor deze nieuwe winkel te genereren.

 

Als brengers en makers van ‘sfeer’ hebben we in de nacht voorafgaand aan de opening de straatverlichting, dat zijn aan kabels hangende lantaarns, voorzien van reusachtige, witte lampenkappen met een doorsnede van 2 meter.

 

Dit was een guerrilla actie pur sang. Toestemming hadden we niet gevraagd, maar als je met een hoogwerker ’s nachts aan de gang bent op een afgesloten straat en de ‘werkers’ dragen allemaal fluorescerende werkjassen, dan lijkt het officieel en dan valt niemand je lastig.

 

Om de paar lantarenpalen brachten we vriendelijke branding aan. Onze boodschap was duidelijk: Creëer sfeer. De publiciteit was overweldigend: grote artikelen in bijna alle landelijke- en zelfs buitenlandse dagbladen, de hele voorpagina van Het Parool en zelfs enkele televisiestations hadden er aandacht voor. De kosten van deze ludieke guerrilla actie waren overigens te verwaarlozen.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

Riviera-maison: Creëer sfeer

De succesvolle interieurwinkels van Henk Teunissen groeien elk jaar met zo'n 30%. Crisis of geen crisis. Een paar jaar geleden opende Riviera Maison hun concept-store in de Van Baerlestraat in Amsterdam. Ze hadden de pech dat de hele straat open lag wat bijna een half jaar duurde. Wij kwamen met ...