NIEUWE CAMPAGNE DIENSTREGELING GVB

Zoals ieder jaar opnieuw bekijken de OV-bedrijven landelijk (ook de NS) hun dienstregeling en passen deze waar nodig aan. Ook GVB bekijkt altijd in het tweede kwartaal van het jaar of het aanbod van metro, tram en bus nog goed is afgestemd op de vraag en als dat niet het geval is, wordt dit aangepast. Uiteraard dienen de reizigers hierover geïnformeerd te worden. Daarvoor hebben wij weer een campagne ontwikkeld met als thema: ‘Misschien moet u ook even wennen’, want uit de visual blijkt dat dit nog niet voor iedereen het geval is. Deze campagne hebben we uitgewerkt in advertenties, outdoor, online en in breed scala aan eigen middelen van GVB.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

GVB: UNLIMITED ACCESS

Het merendeel van de toeristen in Amsterdam is niet in het bezit van een OV-chipkaart. Ook weten ze niet waar en hoe je een kaartje buiten het voertuig kunt kopen. Daarom kopen ze een kaartje in de tram of de bus. Maar dat vertraagd en brengt vanwege de hoeveelheid cash ...

THE MAKING OFF: NACHTBUS CAMPAGNE

Dat een fotoshoot ook heel leuk kan zijn en heel erg goed werkt wanneer er muziek gedraaid wordt is wel te zien in dit iPhone filmpje. Dit was tijdens de making off van de nachtbus campagne. Deze campagne werd deels gefotografeerd bij de tramremise aan de Havenstraat en bij het ...

MEGA METRO SPLASH

Met een Engelstalige campagne, bestaande uit drie uitingen zoals ook; Bucky the Blazing Bus en Turbo Thunder Tram, spreken we internationale toeristen aan die Amsterdam bezoeken. Deze doelgroep is doorgaans niet in het bezit van een OV-chipkaart en betaalt met contant geld. Dat wil GVB zoveel mogelijk voorkomen, want dat ...

GOED VOORBEREID OP REIS

Dagelijks kopen zo’n 30.000 reizigers met cash een vervoerbewijs in tram en bus. GVB wil dit echter graag verminderen. De belangrijkste reden hiervoor is verdere optimalisatie van reizen met OV. Wanneer reizigers namelijk al een vervoerbewijs op zak hebben alvorens in te stappen, gaat alles makkelijker, sneller en efficiënter. Daarom ...

GVB: JONGEREN COMMUNICATIE

De primaire doelgroep die gebruik maakt van de nachtbus bestaat uit jongeren in de leeftijd 18 tot 35 jaar, dit is veelal een uitgaanspubliek, vaak ook studenten. Deze doelgroep koopt op dat moment een nachtbuskaart bij de bestuurder, want ze hebben geen nachtbus product of geschikt abonnement. En dat hoeft ...

ZAKELIJKE CAMPAGNE GVB

GVB heeft samen met de Mobiliteitsfabriek een mobiliteitskaart geïntroduceerd voor de zakelijke markt: de ‘I travel Business Card’. Dit is een kaart waarmee bedrijven een volledige, integrale mobiliteitsoplossing geboden wordt voor hun medewerkers. Eén kaart waarmee met alle soorten vervoer; tram, taxi, auto, trein, bus, metro of OV-fiets gereisd kan ...

GVB I TRAVEL BUSINESS CARD

Samen met de Mobiliteitsfabriek heeft GVB een mobiliteitskaart geïntroduceerd voor de zakelijke markt. Dit is een kaart waarmee bedrijven in Amsterdam e.o. een volledige, integrale mobiliteitsoplossing geboden wordt voor hun medewerkers. Eén kaart waarmee met alle soorten vervoer; tram, taxi, auto, trein, bus, metro of OV-fiets gereisd kan worden. Om ...

GVB campagne herfst

Heel veel Amsterdammers gebruiken het openbaar vervoer, maar dat doen ze lang niet allemaal even frequent. Daarom deze campagne om de groep incidentele reizigers vaker gebruik te laten maken van het OV. De fiets is verreweg het belangrijkste alternatief voor het OV, daarmee wil GVB niet concurreren, maar wel haar ...

HERFSTCAMPAGNE GVB

We kregen de opdracht om een herfstcampagne voor GVB te maken. Heel veel Amsterdammers gebruiken het openbaar vervoer, maar velen doen dat incidenteel. En die groep willen we vaker gebruik laten maken van het OV. Daarbij wil GVB niet concurreren met de fiets, wat zonder meer het belangrijkste alternatief voor ...

GVB GAYPRIDE

Ook dit jaar mochten we weer een concept ontwikkelen voor de boot van GVB tijdens de Gaypride. We bedachten een persiflage op Katty Perry, het beeld spreekt voor zich.

AMC Advertentie GVB

Naast de thematische arbeidsmarktcommunicatie campagne voor GVB maken we ook specifieke wervingsadvertenties. Deze uiting stond onlangs in het NRC.

ZOMERCAMPAGNE GVB

De zomer komt er weer aan en dan verandert de GVB dienstregeling en rijden trams, bussen en metro’s minder frequent, met name in de spits. Maar er wordt ook gewerkt aan de metro, met alle gevolgen voor de zomerse reiziger. Die reiziger willen we informeren over deze veranderingen en duidelijk ...

CAMPAGNE DAGJESMENSEN

Amsterdam is maar een kleine wereldstad, toch is niet alles te belopen in Amsterdam. Amsterdammers weten dat, maar veel van de 16 miljoen dagjesmensen realiseren zich dat niet. Voor deze groep is het OV een prima uitkomst, zeker voor een bezoek aan attracties of musea. En juist met het OV ...

CAMPAGNE GVB REISPLANNER

GVB heeft een nieuwe, interactieve reisplanner ontwikkeld die te vinden is op de website van GVB. Met deze reisplanner kunnen reizigers snel en simpel hun route intoetsen. De reisplanner laat dan op de kaart zien welke routes de reiziger kan nemen. Er kan ook ingezoomd worden op de verschillende bus/metro/tramlijnen ...

GVB: DIENSTREGELING 2015

Met als thema: ‘Misschien moet u ook even wennen’ hebben we een nieuwe campagne voor de gewijzigde dienstregeling 2015 van GVB ontwikkeld. Ieder jaar bekijken de OV-bedrijven (ook de NS) hun dienstregeling en passen deze waar nodig aan. Ook GVB bekijkt altijd in het tweede kwartaal van het jaar of ...

GVB: GAYPRIDE

Voor de deelname van GVB aan de Gaypride bedachten we als vorm met behulp van twee grote inflatables de contouren van een veerpont. Het Engelse woord voor veerpont is Ferry en dat op een andere manier geschreven; Fairies is tevens een bijnaam voor gays. Dus groot op de boot kwam ...

GVB & GAYPRIDE

GVB deed voor de tweede keer mee aan de Gaypride en vroeg ons hiervoor een concept te ontwikkelen en de vormgeving te bedenken. Het door de organisatie opgegeven thema was; ‘Listen’. Om de herkenning van GVB te benadrukken bedachten we als vorm met behulp van twee grote inflatables de contouren ...

Veel werk voor GVB

Voor GVB hebben we de laatste tijd veel zeer uiteenlopende campagnes vervaardigd. Zo is er een activatie ontwikkeld als follow up van de nachtbus campagne, waarin mensen een iPad mini konden winnen. Hebben we een campagne gemaakt om het gebruik van abonnementen te stimuleren onder het motto; ‘Hé daar bent ...

GVB: ZOMER DIENSTREGELING

Tijdens de zomervakantie zijn de scholen dicht, zijn veel mensen op vakantie en maken er dus minder woon-werkreizigers gebruik van OV, daarom is er een speciale zomerdienstregeling. Er wordt dan wat minder frequent gereden met name in de spits. OV-reizigers zijn hiermee bekend, maar het is wel goed om te ...

GVB: DAGKAART CAMPAGNE

Om OV-bezoekers van Amsterdam, met name gezinnen, vaker gebruik te laten maken van de GVB dagkaart, hebben we een promotionele campagne ontwikkeld. Samen met een drietal partners; Artis, de tentoonstelling ‘The Art of the Bricks’ en het Stedelijk Museum enthousiasmeren we bezoekers om de stad te komen ontdekken. Kijkend vanuit ...

GVB: Abonnementen Campagne

Vaak zie je in het OV dezelfde mensen op de dezelfde tijdstippen naar dezelfde bestemming reizen. Maar vaak reizen deze mensen zonder abonnement. Daar wil GVB wat aan doen. Onder het motto: ‘Hé, daar bent u weer’ hebben we een campagne gemaakt waarbij we dezelfde persoon in een subtiel andere ...

GVB: ACTIVATIE NACHTBUS

Met je OV-chipkaart kun je nu ook in de nachtbus betalen. Daarvoor moet je wel even het gratis product op je OV zetten. Om dat te stimuleren ontwikkelden we een activatie campagne. Iedereen die z’n OV-chipkaart hiervoor klaar maakt, kan een iPad mini winnen. Zo kun je zonder cash met ...

GVB inhaker

National Geographic heeft onderzoek gedaan naar de mooiste tramritten ter wereld en daar hoort de GVB lijn 2 ook bij. Dat was ons reden om een inhaker te bedenken, want dit is wel iets om trots op te zijn.

GVB ARBEIDSMARKT COMMUNICATIE

Voor GVB hebben we een nieuwe arbeidsmarkt campagne ontwikkeld. Daarin staan de plannen van GVB centraal om de service verlening aan reizigers nog verder te optimaliseren. GVB heeft de weinig bescheiden ambitie de beste vervoerder te worden. Zo hoog ligt de lat. Dat kan alleen maar als GVB in alles ...

GVB: WERVING

In deze nieuwe arbeidsmarkt campagne staan de plannen van GVB centraal om de service verlening aan reizigers nog verder te optimaliseren. GVB heeft de weinig bescheiden ambitie de beste vervoerder te worden. Daarom worden onderwerpen als ‘overal actuele reisinformatie’, ‘time efficiency door onderweg zaken te kunnen regelen’ en ‘zo comfortabel ...

GVB: Beste wensen

GVB wil midden in de Amsterdamse samenleving staan en reizigers het best mogelijke OV product bieden. Daarbij is de inbreng van de reizigers relevant; ‘U brengt ons verder’. GVB wil alle mensen hiervoor bedanken en ze tevens het beste wensen voor het nieuwe jaar. Wij maakten daarvoor de eindejaarscampagne met ...

GVB: dienstregeling 2014

Ieder jaar wordt de dienstregeling in het OV aangepast om nog beter te kunnen anticiperen op de behoeften van de reiziger en met als doel dat reizigers sneller op hun bestemming kunnen komen. Voor 2014 wijzigt de dienstregeling van GVB ingrijpend. Die boodschap moest overkomen en we vragen reizigers dus ...

GVB: Heel goed kijken

GVB is continu bezig om de dienstverlening te optimaliseren. Zo heb je nu geen cash meer nodig voor de nachtbus en kun je betalen met je OV-chipkaart. Wij maakten de campagne waarin dit nieuws werd aangekondigd. Daarin figureerde een ‘gebodypainte’ jongen en meisje. Dat is zo gedetailleerd gedaan, dat je ...

GVB: gefaseerd

GVB communiceert fasegewijs met haar reizigers over de zomerdienstregeling die er weer aan komt en over waar specifieke knelpunten of wijzigingen zijn i.v.m. werkzaamheden deze zomer. De communicatie inzet hiervoor bestaat uit: print, outdoor, online, posters en folders.

Dienstregeling zomer

In onze zomerdienstregeling campagne communiceren we met de reizigers via print, outdoor, online, posters en folders dat er weer dingen veranderen in de dienstregeling. De uitingen worden gefaseerd ingezet. Hierdoor krijgen alle specifieke wijzigingen de juiste aandacht.

Nieuwe dienstregeling voor GVB

In het verlengde van de nieuwe corporate campagne voor GVB heeft communicatiebureau RadeMakkers nu ook een campagne ontwikkeld voor de communicatie van de gewijzigde zomerdienstregeling. Weer staat de reiziger centraal in deze campagne, in dit geval terzijde gestaan door een GVB medewerkers die tekst en uitleg geeft.

GVB: Interne campagne

Alle ruim 3.000 medewerkers van GVB moesten natuurlijk geïnformeerd worden over de nieuwe corporate campagne. Daarvoor is een aparte brochure gemaakt. Ook is de nieuwe pay off: ‘U brengt ons verder’ subtiel gewijzigd in: Jij brengt ons verder’.

GVB: Weet u dat…

Na de eerdere lancering van de nieuwe corporate campagne voor GVB heeft communicatiebureau RadeMakkers nu ook een campagne ontwikkeld voor de gewijzigde zomerdienstregeling. Weer staat de reiziger centraal in deze campagne, in dit geval terzijde gestaan door een GVB medewerkers die tekst en uitleg geeft. De campagne is uitgerold in ...

NIEUWE CAMPAGNE VOOR GVB

GVB heeft de ambitie om de beste openbaar vervoerder van Nederland te worden. Om dat te bereiken stelt GVB de reiziger centraal in alles wat ze doet. Daarom roept GVB zijn reizigers op om hun mening over de dienstverlening te geven. Met die input kan deze beter afgestemd worden op ...

GVB: U BRENGT ONS VERDER

GVB heeft de ambitie om de beste openbaar vervoerder van Nederland te worden. Om dat te bereiken roept GVB haar reizigers op om hun mening te geven. Met die input kan de dienstverlening beter afgestemd worden op de behoeftes van de reizigers. De strategie die RadeMakkers ontwikkelde voor de nieuwe ...