MTV en marketeers vergeven Sticky Award

MTV en marketeers vergeven Sticky Award 25-11-2008 – Op donderdag 27 november organiseert MTV Networks ‘Identify’ in het Lloyd Hotel in Amsterdam. Een unieke en exclusieve workshop voor jongerenmarketeers. Het concept voor deze dag is door ons ontwikkeld.

 

Tijdens deze workshop beleeft men de wereld van jongeren anno nu: jongeren uit verschillende lifestyles vertellen wat hen triggert, bezighoudt en waar ze op afknappen. De dag wordt afgesloten met de uitreiking van de eerste MTV Networks Sticky Award. De MTV Networks Sticky Award is een nieuwe prijs waarbij jongeren het coolste merk van het jaar kiezen. Merken domineren onze wereld en jongeren zijn veelal de eersten die merken oppikken. De bestaande benoemingen van coolste merken houden geen rekening met de keuze van jongeren. Jasper Ordelman van MTV Networks: ‘Wij hebben deze award in het leven geroepen, omdat het tijd werd voor een jaarlijkse prijs, waarbij de mening van de jeugd telt. Wereldwijd wordt dit nu wel gedaan, maar Nederland ontbreekt hierin.’

 

In het onderzoek, dat door YoungVotes is uitgevoerd, zijn 500 jongeren in de leeftijd van 13-24 jaar gevraagd naar het merk dat zij als ‘coolste’ ervaren. Dit is gedaan met behulp van bestaande lijsten waarop de merken vermeld stonden. Bij een geholpen vraagstelling worden de wat minder grote, maar wel zeer coole merken, niet over het hoofd gezien. Bij een spontane associatie speelt de Top of Mind Awareness een grote rol… Bekend is niet per definitie favoriet.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS: www.mtv.nl

VOLG ONS

MTV Networks: ‘Identify’

We wilden adverteerders een onvergetelijke ervaring geven. Een dag waar ze het de volgende dag, nee, de volgende maand nóg over hebben. Het doel was dat ze hun eigen doelgroep én de doelgroep van MTV/TMF beter begrijpen. MTV/TMF is binnen het commerciële televisielandschap relatief klein. Zelfs voor een doelgroepzender. Daarom ...