DE NATIONALE BBQ DAGEN

In opdracht van Tuinbranche Nederland hebben we de collectieve campagne ‘De Nationale BBQ Dagen’ ontwikkeld en uitgevoerd. Samen met de tuincentra in heel Nederland, de BBQ leveranciers, de Keurslagers en MasterCard hebben we van 4 tot en met 19 juni campagne gevoerd met als gezamenlijk doel: Het tuincentrum promoten als kennis- en inspiratieplek voor de barbecue en de consument vaker en anders te laten barbecueën.

De Nederlandse consument barbecuet gemiddeld 6 keer per jaar. De Duitser daarentegen 8 keer per jaar en de Deen barbecuet zelfs 16 keer per jaar. Allemaal in hetzelfde klimaat en dan hebben we het nog niet eens over de Amerikanen, die barbecueën nog veel vaker! Hamburgers en worst op de Nederlandse barbecue kennen we al maar je kunt ook andere, hele lekkere dingen klaar maken, een biefstukje, een lekker stukje vis of groente slow grillen. De barbecue om lekker te koken dus. Maar ook om gezelligheid er omheen te creëren.

Door de barbecue te promoten als verlengstuk van de keuken kun je barbecueën als moment vaker claimen. De opzet is dus dat de Nederlander op meer momenten en ook op andere manieren gaat barbecueën. Deze landelijke campagne bestond uit radiocommercials op 538, 3FM, radio10, QMusic en Veronica, een eigen Facebook pagina, een eigen website, social media, emailings, folders, advertenties, POS-materiaal en spetterende events, demo’s en BBQ-workshops in de tuincentra. Een geweldige campagne die door een unieke samenwerking tot stand is gekomen!


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

COLLECTIEVE CAMPAGNE TUINBRANCHE NEDERLAND

De Nederlandse consument barbecuet gemiddeld 6 keer per jaar. De Duitser daarentegen 8 keer per jaar en de Deen barbecuet zelfs 16 keer per jaar. Allemaal in hetzelfde klimaat en dan hebben we het nog niet eens over de Amerikanen, die barbecueën nog veel vaker! In opdracht van Tuinbranche Nederland ...

PITCH TUINBRANCHE NEDERLAND GEWONNEN

Na een pitch met twee andere bureau’s mogen we aan de slag voor Tuinbranche Nederland. Dit is een branchevereniging die de belangen behartigt van de groen- en tuincentra en ondernemers in de tuinretail, de leveranciers, producenten, kwekers en importeurs van tuinartikelen en de dienstverleners die diensten of producten leveren aan ...

TUINBRANCHE NEDERLAND: BBQ CAMPAGNE

Na een pitch met twee andere bureau’s mogen we aan de slag voor Tuinbranche Nederland. Dit is een branchevereniging die de belangen behartigt van de groen- en tuincentra en ondernemers in de tuinretail, de leveranciers, producenten, kwekers en importeurs van tuinartikelen en de dienstverleners die diensten of producten leveren aan ...