BAYER: ADVANTIX CAMPAGNE

Na het succes van de Seresto campagne kregen we een vergelijkbare briefing voor Advantix. Het verschil is dat Advantix specifiek voor honden is, niet voor katten en wordt toegepast via een pipet in plaats van een halsband. Maar beide producten richten zich op het bestrijden van vlooien en teken bij huisdieren. Er zijn echter diverse van dit soort producten en daarnaast worden er ook nog allerlei lapmiddelen verkocht. Die laatste zijn vaak gebaseerd op knoflook, waar bloedzuigers volgens de verhalen allergisch voor zijn. Vandaar dat we de visual bedachten van een hond met een halsband van knoflook en daarbij de headline: ‘Advantix beschermt écht tegen bloedzuigers’. Promotioneel was een cash back actie met € 5,- retour bij aankoop. De campagne werd online uitgerold en via P.O.S. materialen bij dierenartsen en dierenspeciaalzaken.


Tags: , ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

Bannering Petcare

Bayer Animal Health vroeg ons om voor de producten Advantix en Seresto (bescherming tegen vlooien en teken bij honden en katten) banners te ontwikkelen. Er werden diverse concept richtingen uitgewerkt, allemaal op basis van een geanimeerde illustratie techniek. Dat biedt online namelijk ruime mogelijkheden omdat de bestanden minder zwaar zijn. ...

INFOGRAPHIC: BAYER ANIMAL HEALTH

We kregen het verzoek om een belangrijke studie te ‘verwoorden’ in een infografic, om op een relevante manier de boodschap zo optimaal en begrijpelijk mogelijk over te brengen. Doelstelling hiervan was om bij hondenbezitters de kennis te vergroten van de mogelijke ziekteoverdracht van teken op honden. En daarbij duidelijk te ...

BEPANTHEN: NIEUWE WEBSITE

Voor Bepanthen van Bayer hebben we een nieuwe website ontwikkeld. Het concept is door ons bedacht waarna we het hele design hebben vervaardigd. De bouw van de website is door Bayer zelf in eigen beheer uitgevoerd. Wel hebben wij alle product en sfeer fotografie gemaakt. Een hele leuke klus die ...

NIEUWE ADVANTIX CAMPAGNE

Voor het Bayer Animal Health merk Advantix is er een nieuwe campagne ontwikkeld. Advantix bestrijdt vlooien en teken door middel van een pipet. Het product doodt parasieten voordat ze kunnen bijten en dat is maar goed ook. Want honden worden niet vrolijk van parasieten, sterker nog ze worden er grumpy ...

BOLFO & ADVANTAGE: KERSTACTIE

Veel huisdierbezitters realiseren zich niet dat vlooien ook in de winter actief blijven. Ze overwinteren namelijk in huis. Vandaar dat Bayer Animal HealthCare ons vroeg om een campagne te ontwikkelen die dit probleem adresseerde. Als campagne concept bedachten wij een inhaker op Kerst, namelijk: GEEN VLORIJK KERSTFEEST. Deze campagne, uitgevoerd ...

COMPLIMENTEN VOOR ONZE KERSTACTIE

Voor Bayer Animal HealthCare hebben we een nieuwe campagne gemaakt voor de anti-vlooien middelen Bolfo en Advantage. Juist omdat veel huisdierbezitters zich niet realiseren dat vlooien ook in de winter actief zijn en in huis overwinteren hebben we een inhaker op Kerst bedacht: GEEN VLORIJK KERSTFEEST. Deze campagne, uitgevoerd in ...

Bayer Garden

Na Bayer Animal Healthcare zijn we inmiddels ook aan de slag gegaan voor Bayer Garden. In Nederland is Bayer Garden marktleider met zowel, synthetische als natuurlijke gewasbeschermingsmiddelen die met name te vinden zijn in de tuincentra. De eerste opdracht die we kregen was na te denken over een nieuwe positionering ...

Bayer: Ook Advantix

De eerste campagne die we voor Bayer mochten maken was voor het product Seresto en was direct een groot succes. Daarom vroeg Bayer ons om ook een campagne te ontwikkelen voor Advantix. Beide producten richten zich op het bestrijden van vlooien en teken bij huisdieren. Seresto via een halsband bij ...

EERSTE BAYER CAMPAGNE SUCCESVOL

De eerste campagne die we voor de Animal Health divisie van Bayer mochten maken was een succes. De reacties op de campagne waren uitermate positief en veel retailers bestelden zelfs extra POS materialen, ook online scoorde de campagne boven verwachting. Heel leuk als je gecomplimenteerd wordt met het allereerste werk ...

PITCH BAYER GEWONNEN

Na een pitch heeft Bayer besloten haar communicatiebelangen bij ons bureau onder te brengen. Deze pitch was specifiek voor de divisie Bayer HealthCare, maar de keuze voor RadeMakkers betekent dat wij ook activiteiten gaan ontplooien voor andere divisies binnen het Bayer concern. Het eerste project dat wij voor Bayer HealthCare ...

BAYER: SERESTO

Het voorjaar staat weer voor de deur, een goed moment om de Seresto halsband tegen vlooien en teken onder de aandacht te brengen. Wij ontwikkelden hiervoor het concept; ‘So long Suckers’. Op middelenniveau is dit concept online uitgerold en in point of sale bij dierspeciaalzaken en dierenartsen.