Zet Harry op één!
Toen we Harry Slinger benaderde of hij wilde meewerken aan de campagne voor Brand New Day met zijn lied ‘Je loog tegen mij’ (dertig jaar geleden nummer één) hebben we hem ook gevraagd het nummer opnieuw uit te brengen. Als dat opnieuw zou aanslaan zou dat een geweldige activatie zijn en de campagne ondersteunen. Samen met Harry hebben we de tekst van het lied aangepast zodat het lied beter aansluit op de campagne. Zo begon het…
De commercial was nog niet op de buis of de werkgevers en arbeiders van de Rotterdamse gingen in gesprek met Harry: ze wilde het lied gebruiken in hun strijd tegen Aegon. Het pensioenconflict dat al jaren lang sleept tussen de twee partijen is een lang verhaal, als je het precies wilt weten, kijk dan even op havenpensioen.nl. Een gemeenschappelijke vijand is een goed bindmiddel.
We besloten om de Rotterdamse haven als decor voor de clip te gebruiken. Het lied promoten werd ineens een project op zichzelf. Niet alleen Brand New Day, maar ook de werkgevers en werknemers van de haven (BPVH) zaten nu met ons aan tafel.
We hebben de clip samen met onze goede en altijd enthousiaste vrienden van MacGyver gemaakt. De clip is, al zeggen we het zelf, heel bijzonder geworden.
Wij vragen je nu om het lied hoog op de hitlijst te krijgen: ga naar iTunes en download: Je loog tegen mij 2012. Kost je 99 cent. Een groot deel van de opbrengsten gaat naar de havenwerkers. Als we nummer één staan geven we een bureauborrel mét vette hap.