Brand New Day is ontstaan omdat de oprichters zich oprecht boos maakten over de hoge kosten die de grote verzekeraars maken bij producten waarin met beleggingen kapitaal wordt opgebouwd voor pensioen, hypotheek of andere bestemmingen zoals studie van de kinderen. Daar komt bij dat die grote verzekeraars ook nog eens een dubieus imago hebben door de woekerpolissen die ze met miljoenen tegelijk in de markt hebben gezet. Deze boosheid was goed te voelen in de startcampagne. We hebben commercials gemaakt waarmee we daar op een originele, muzikale manier uiting aan gaven. Eerst met ‘Je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd’ (Wim Sonneveld), en later met ‘Je loog tegen mij’ (Harry Slinger). We durfden zelfs de woekeraars met naam en toenaam in beeld te brengen. De resultaten waren indrukwekkend: Brand New Day is inmiddels een gevestigd merk en heeft inmiddels tienduizenden polissen overgenomen.
Die boosheid is niet geluwd, maar hoe lang kan je boos dóen? Op een goede dag moet je een eigen verhaal gaan vertellen en je niet meer druk maken over je concurrenten. Dat verhaal vertellen we met deze film. We vertellen natuurlijk nog steeds dat Brand New Day minder kosten maakt dan die grote verzekeraars, dat onderscheid (minder kosten = meer pensioen) is en blijft nou eenmaal hét verhaal. Maar de nieuwe toon is gezet. We verheugen ons nu al op de opvolger hiervan…