Brand New Day: Case

Brand New Day is een jonge onderneming gespecialiseerd in financiële ‘leven’ producten. Zo’n 10 jaar geleden hebben dezelfde mensen succesvol Binck Bank opgericht, zich afzettend tegen de zichzelf verrijkende, gevestigde orde in de bankwereld. Bijna alle Nederlandse verzekeraars, berekenden veel te veel kosten voor hun diensten, waardoor de Nederlandse consument te weinig pensioen kon opbouwen (de bekende woekerpolissen). Hiermee ontstond een hele relevante en interessante invalshoek voor de ontwikkeling van opvallende campagnes.

 

Voor een nieuwkomer in de financiële markt (low interest) is het noodzakelijk impactvol te communiceren om de consument te raken en te overtuigen dat Brand New Day een betere propositie heeft. Ondanks dat we kozen voor een agressieve communicatie aanpak; we toonden de logo’s van de grote financiële instellingen, waarmee we ze nadrukkelijk attaqueerden, moesten we natuurlijk wel betrouwbaar overkomen.

 

Daarom maakten we gebruik van bekende Nederlandse liedjes en artiesten waarbij de leugen als onderwerp in de songs centraal stond. Voorbeelden zijn; ‘Je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd’ van Wim Sonneveld en ‘Jij loog tegen mij’ van Harry Slinger. Door deze aanpak, die aan duidelijkheid niets te wensen over liet en sterk positioneerde, waren we in staat om ook de gewenste sympathie te realiseren.

 

De campagnes zijn multimediaal uitgerold; TV, radio, print, online, social media, guerrilla en PR. De viewings op YouTube liggen op enkele tienduizenden, niet onaardig voor een financial. De onderneming groeit sterk in bekendheid, waardering en omzet. En er wordt in 2013 voor het eerst winst gemaakt. De campagnes genereren bovendien veel free publicity. Dat was een afgeleide doelstelling aangezien de budgetten relatief beperkt zijn.

 

Maar je kunt niet altijd boos blijven. Daarom zijn er een nieuwe strategische keuzes gemaakt. De prijspropositie blijft gehandhaafd, maar het afzetten in communicatie verandert naar uit gaan vanuit eigen kracht. Dat kan nu ook want Brand New Day begint een gevestigd merk te worden.

 

Ook voor zakelijke, collectieve pensioenen worden op een luchtige manier campagnes gevoerd. Daarin staat eveneens de lage kostenpropositie centraal. Dit onder meer via advertenties in het Financieele Dagblad, radiocommercials op BNR en online bannering.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

BRAND NEW DAY: KINDERREKENING

Voor de nieuwe kinderrekening van Brand New Day hebben we een concept geïntroduceerd waarin baby’s centraal staan. In deze campagne zien we dat de baby’s een beetje boos kijken. Logisch want er is nog geen kinderrekening voor ze geopend. Terwijl ze al wel allerlei plannen hebben om later te gaan ...

NIEUWE CAMPAGNE BRAND NEW DAY

Brand New Day introduceert een nieuwe kinderrekening. Wij ontwikkelden daarvoor het concept, maakten het artwork en vervaardigden de online uitingen. Wat we in deze campagne zien zijn baby’s die ’n beetje boos kijken, omdat ze nu al duidelijk willen maken wat ze later graag gaan doen, zoals twee studies, of ...

Brand New Day

Brand New Day is ontstaan omdat de oprichters zich oprecht boos maakten over de hoge kosten die de grote verzekeraars maken bij producten waarin met beleggingen kapitaal wordt opgebouwd voor pensioen, hypotheek of andere bestemmingen zoals studie van de kinderen. Daar komt bij dat die grote verzekeraars ook nog eens ...

Harry Slinger: Je loog tegen mij videoclip

Een videoclip maken levert geen stuiver op, integendeel. Maar het is zo leuk om te doen! Er waren wel 3 camera’s (allemaal vrijwilligers) en zo’n honderd boze havenarbeiders. Het was koud, het stormde en het regende maar we zaten aan het einde van de dag tevreden in de auto. Het ...

Brand New Day: Toedeledokie

In deze campagne maken we gebruik van testimonials. Daar moet je voorzichtig mee zijn vinden wij. In ieder geval moeten ze ‘echt’ zijn, dan werken ze pas. De brutale toon van Brand New Day hebben we goed weten vast te houden.

BRAND NEW DAY: Je loog tegen mij

Harry Slinger speelt de hoofdrol in de 2e commercial. Het is exact dertig jaar geleden dat hij een nummer één hit had met 'Je loog tegen mij …', maar het lied is vandaag nog steeds in het geheugen gegrift van de doelgroep. In de commercial zingt Harry Slinger het lied ...

Brand New Day: Harry stapt over

Na de commercial met Harry Slinger waarin hij zijn protestlied voor de hoofdkantoren van de grote verzekeraars zingt kwamen er veel vragen of hij zèlf ook klant was bij Brand New Day. Jazeker! Sterker nog: hij heeft een polis van de uitvinden van de woekerpolis (Aegon) overgebracht naar Brand New ...

Brand New Day: je hebt me belazerd

In de eerste uiting van de campagne die wij voor Brand New Day hebben gemaakt worden Aegon, Delta Lloyd en Nationale Nederlanden met naam en toenaam genoemd, zij hebben veruit de meeste woekerpolissen verkocht. Ze hebben ons dus belazerd en bedonderd. Daar kan je vreselijk boos over worden, maar dat ...

Harry Slinger zegt zijn woekerpolis op

Nu op televisie: een nieuwe commercial van Brand New Day waarin Harry Slinger zijn woekerpolis bij Aegon opzegt. Sommige mensen dachten dat een polis overboeken ‘gedoe’ is. Terwijl Band New Day het zó makkelijk heeft gemaakt dat zelfs Harry het begrijpt. Dat Harry gevoel voor humor heeft moge duidelijk zijn, ...

Collectief pensioen campagne Brand New Day

Exclusief in het Financieele (ja, dat schrijf je echt zo) Dagblad en op BNR nieuwsradio voert Brand New Day een campagne voor collectieve pensioenen. Via testimonials vertellen nieuwe klanten dat ze met hun collectief pensioen zijn overgestapt naar Brand New Day. Alle medewerkers hebben nu een beter pensioen, terwijl de werkgever ...

Harry Slinger

Zet Harry op één! Toen we Harry Slinger benaderde of hij wilde meewerken aan de campagne voor Brand New Day met zijn lied ‘Je loog tegen mij’ (dertig jaar geleden nummer één) hebben we hem ook gevraagd het nummer opnieuw uit te brengen. Als dat opnieuw zou aanslaan zou dat een ...

JE LOOG TEGEN MIJ

De eerste commercial voor Brand New Day scoorde geweldig goed. Wim Sonneveld zong: je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd. Sindsdien heeft Brand New Day gemiddeld 100 (woeker)polissen per dag overgeboekt. Toch is na een tijdje zelfs de leukste commercial uitgewerkt; tijd voor iets nieuws. Deze keer zingt Harry ...

Sneak Preview: Brand New Day

Morgen gaat het gebeuren: de eerste commercial van de Brand New Day campagne gaat de buis op. Tromgeroffel. Want het zal niet onopgemerkt voorbij gaan aan de miljoenen slachtoffers die een woekerpolis zijn aangesmeerd. Bestuursleden van grote verzekeraars zullen ongemakkelijk heen en weer schuiven in het pluche en hun advocaten ...

Pitch voor Brand New Day gewonnen!

Champagne! Na een stevige strijd tussen drie bureaus heeft Brand New Day besloten haar marketing- en communicatiebelangen bij ons onder te brengen. Brand New Day (van de oprichters van BinckBank) is een jonge verzekeraar die zich afzet tegen de grote verzekeraars die ons in het verleden zo’n 7 miljoen woekerpolissen ...