Peugeot van Zwienen: Case

In Noord Holland is Peugeot dealer Van Zwienen met zes vestigingen en een schadebedrijf marktleider in haar verzorgingsgebied. Communicatie voor het merk Peugeot wordt verzorgd vanuit de importeur, waarbij voor modelintroducties doorgaans internationale TV-commercials worden ingezet. Lokaal wordt er door dealers vaak actiematig gecommuniceerd in de regionale dagbladen of huis-aan-huis bladen.

 

Van Zwienen houdt er een eigen filosofie en businessmodel op na. Daarin staat het ‘wegzetten’ van zoveel mogelijk auto’s centraal. Hij koopt volle parkeerplaatsen tegelijk in voor eigen risico. Vaak zijn dat restpartijen van de importeur of bij andere dealers opgekocht. Daardoor is Van Zwienen in staat om nieuwe Peugeot modellen veel goedkoper aan te bieden. Deze boodschap wilde Van Zwienen graag over het voetlicht brengen.

 

Ons advies was om dit nu eens niet te doen via de regionale printmedia, maar op TV via de regionale zender RTV Noord Holland en de film ook online te verspreiden. Dat dealers het medium TV inzetten is overigens zeer ongebruikelijk. Het uitgangspunt was een commercial te ontwikkelen die uitermate veel impact zou realiseren, die afwijkend was en die zou opvallen in het reclameblok dat veelal wordt gevuld met aanbiedingen van regionale adverteerders.

 

Impact was het uitgangspunt en de drijfveer achter het creatieve concept. De gedachte was; we laten op een overdreven en humorvolle manier zien dat het niet uitmaakt dat je auto kapot gaat, want voor heel weinig heb je zo weer een nieuwe bij Van Zwienen.

 

In de commercial zien we dan ook dat er een nieuwe Peugeot 107 bij Van Zwienen wordt opgehaald. Vervolgens zien we dat er diverse golfers hun swing aan het oefenen zijn. Uiteraard raken de golfballetjes de auto en zien we spectaculaire beelden. De bestuurder zet zelfs een American footballcap op ter bescherming. De auto rijdt daar overigens niet zomaar, hij doet namelijk dienst op de driving range als ‘balopraapmachine’. En dan verschijnt de voor deze campagne ontwikkelde pay off: Een nieuwe Peugeot is nergens goedkoper.

 

De campagne deed z’n werk prima, website traffic steeg fors, zo ook het aantal showroom bezoeken. Er was volop aandacht in de lokale pers, maar ook bijvoorbeeld in de nationale uitgave Automobiel Management, want dealers die TV inzetten blijven uitzonderingen. Op blogs werd publiciteit gegenereerd. En de commercial werd online duizenden keren bekeken.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

Peugeot van Zwienen: nergens goedkoper

Van Zwienen is een van de grote dealers van Peugeot met zo’n 7 vestigingen. Daardoor kan hij ‘groot’ inkopen en zijn eigen verkoopprijs bepalen. Die is verrassend veel lager dan bij andere Peugeot Dealers. En dat mochten we vertellen.

Toeval? Jij mag het zeggen

Ruim twee weken nadat wij onze spot voor Peugeot Van Zwienen op Youtube zette werd er door een ander bureau een filmpje geplaatst voor de ANWB. Een mix van emoties overviel ons toen we hem zagen, want hij lijkt verdraaid veel op onze film. Eerst moesten we er om lachen. ...

Film voor Peugeotdealer Van Zwienen

Met 5 locaties in Noord Holland is Van Zwienen marktleider in dat gebied als Peugeot-dealer. Hij koopt volle parkeerplaatsen tegelijk in voor eigen risico en verkoopt nieuwe Peugeots veel goedkoper dan andere dealers. Dat verhaal inspireerde ons tot een concept voor bijgaand filmpje dat voor zich spreekt. Het is geregisseerd door ...