Libelle Zomerweek 2008

Vrijdagmiddag, temperatuur boven de 20 graden en duizenden vrouwen met tassen vol zojuist aangeschafte spullen. Het lijkt een buitenlocatie van de huishoudbeurs, maar volgens Franska Stuy (hoofdredacteur Libelle) is de Libelle zomerweek veel meer dan dat. Het is een event waar Libelle lezeressen samen met hun vriendinnen, moeders, tantes en dochters als het ware in de Libelle kunnen stappen. De Libelle zomerweek is bovenal beleving en hoe je dat het beste doet laat ze zien aan de hand van een aantal do’s en don’ts. Heldere voorbeelden waarbij duidelijk wordt dat het vooral belangrijk is dat je de klant bij je merk moet betrekken en niet kunt volstaan met het neerzetten van een balie met een hoop folders erop. Activatie dus.

 

Ook Stijn Mentrop (brandmanager Adez) laat met een case over de introductie van Adez in Nederland zien dat alleen simpelweg adverteren, op welke manier dan ook, niet meer volstaat. Consumenten moeten een gevoel bij je merk krijgen en hoe doe je dat beter dan ze onderdeel te laten zijn van het merk? Maar werkt dat dan? Worden de vooraf geformuleerde doelstellingen dan gehaald? Ja, zo blijkt uit zijn presentatie. Maar dat het wel wat meer inspanning kost van de marketeer is een ding dat zeker is.

 

Dat is ook wat Antonie van Schendel (managing director TBWA/Brand Experience Company) aangeeft. Hope is not a strategy in deze. Je moet er als marketeer bovenop zitten en het event een integraal onderdeel van de marketingmix maken. Belangrijk daarbij is om de keuze te maken of het event zelf de boodschap is of dat het event wordt gebruikt als medium voor de boodschap die je als merk hebt.


,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS