Boek ‘De Baas’ komt begin volgend jaar uit

In de aanbiedingsprospectus van uitgeverij Business Contact staat binnenkort het volgende: Alle soorten bier smaken eigenlijk hetzelfde. Alle wasmiddelen wassen even schoon en alle auto’s kunnen ongeveer even goed rijden. Toch wil je nog niet dood in een Opel aangetroffen worden of zweer je bij Heineken en Omo. Dat komt doordat het merken zijn die geladen zijn met emoties. Het laden van merken met die emoties wordt gedaan door reclamecampagnes. Bemoeit de Chief Executive Officer, oftewel de grote baas, zich daar eigenlijk wel mee? En hoe communiceert de CEO zèlf? Is het een flamboyante spreker of stuurt hij alleen maar memo’s rond? Hoe ziet zijn werkkamer eruit? Is het een mensenmens of een techneut? Is het een inspiratiebron of een verkeersleider?

 

Lodewijk van der Peet zocht 25 leiders van grote bedrijven op (waaronder pas nog Gerrit Zalm en Herman den Blijker) en maakte opmerkelijke, soms scherpe, meestal geestige en in ieder geval unieke portretten van ze. Als u ooit nog eens indruk wil maken op een baas, of plannen had om zelf baas te worden is dit vlot geschreven boekje een onmisbare inspiratiebron…


,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS