Kijk, na het geconcentreerd lezen van deze belangrijke nieuwsbrief eens even op en voer je postcode in, dan weet je meteen wat er allemaal in jouw buurt gebeurt. De nieuwssite is een tijdje geleden geïntroduceerd, nu mochten wij er een multimediale campagne voor maken: tv, radio, print, outdoor, online, the whole shabang.
De strategie laat zich nog het beste uitleggen met een kort verhaaltje:
Nieuwsbericht 1: er is een bus verongelukt in Bandung waarbij 13 gewonden zijn gevallen en 3 doden zijn te betreuren. De reactie, als die er al is, is: ‘gatsie’.
Nieuwsbericht 2: er is een bus verongelukt in Bandung waarbij 13 gewonden zijn gevallen en 3 doden zijn te betreuren, waaronder 2 Nederlanders. De reactie is al een stuk heviger en het artikel schuift naar de voorpagina.
Nieuwsbericht 3: er is een bus verongelukt in Bandung waarbij 13 gewonden zijn gevallen en 3 doden zijn te betreuren, waaronder 2 Nederlanders, waaronder de buurman. Nu is de reactie uitgesproken heftig. Kortom, hoe dichterbij het komt, hoe meer indruk het maakt.
Vandaar: Nieuws dat je raakt komt van Dichtbij.