Keesing Games is een game ontwikkelaar (Zigiz, Yezzle, Bingo, Trivialis) en is onder meer marktleider op het gebied van puzzels. Stratego is internationaal overbekend en een van de meest populaire bordspellen, vaak gespeeld door vader en zoon. KG besloot om naast het bestaande bordspel ook een online versie van Stratego te ontwikkelen. Hiervoor ging KG een samenwerkingsverband aan met Jumbo, de licentiehouder van het Stratego bordspel. Wij zijn gevraagd om een campagne te maken waarmee stratego.com internationaal (in Europa en Amerika) wordt geïntroduceerd.
In het spel draait alles om het veroveren van de vlag. Daarom kozen we ervoor om ook de vlag een dominante rol te geven in het creatieve concept. De vlag, er wordt om gehuild van ontroering en woede. Hij wordt geëerd en vertrapt. Hij wordt trots getoond bij een overwinning en verbrand om duidelijk te maken wie de vijand is.
Op basis van die insight is in de campagne gebruik gemaakt van heftige emoties. We zien iconische beelden waarin de vlag centraal staat; van de Amerikaanse burgeroorlog, de verovering van Iwo Jima, de maanlanding en van Amerikaanse soldaten vertrekkend uit Vietnam. Het internationale thema is geworden: It’s all about the flag.
De impact van de campagne in Nederland; online video, trailer, bannering, print, radio, outdoor, events, social media, PR was groot. Veel mensen in de doelgroep communiceerden hierover op internet en de online film en trailer werden bijna 70.000 keer bekeken.