5 jaar RadeMakkers vieren we met een nieuwe website

De kortst mogelijke samenvatting van de afgelopen 5 jaar is: roerig. Nog maar een maand na de oprichting brak de eerste van een reeks crisissen uit. Een maand later besloot de Zweedse en grillige eigenaar van onze founding client (Hästens) het account toch maar bij een hip kantoor in New York onder te brengen. Dat we net een succesvolle campagne gemaakt hadden (met Bram Moszkowicz) maakte hem niet uit. Daar zaten we dan; mooi pand, veel medewerkers en bijna geen werk.

 

We raakten nèt niet in paniek. Vol energie en met geloof in eigen kunnen zijn we gaan buffelen. Een paar maanden later wonnen we de pitch voor KARWEI en bracht de Telegraaf Media Groep veel werk bij ons onder. Voorzichtig klommen we uit een diep dal van vuurrode cijfers. In 2009 noteerden we al zwarte cijfers.

 

Maar, het is elk jaar, nog steeds, knokken geblazen. En dat zal zeker zo blijven. Veel adverteerders denken tegenwoordig in projecten in plaats van een langdurige relaties. Alleen al in 2012 hebben we mee mogen doen aan 11 competities, waarbij het merendeel voor grote projecten was. Gelukkig hebben we er 9 van gewonnen. Een indrukwekkende score die ons genoeg vertrouwen geeft voor de volgende 5 jaar.

 

De gemiddelde kwaliteit van ons werk is hoog. Dat vinden we niet alleen zelf, dat is ook het commentaar dat we krijgen van onze klanten, de vakpers en onze vakgenoten. We zijn geen hemelbestormers maar pragmatisch, oplossingsgericht en vooral met een focus op effectiviteit. Daar win je niet zo snel lampen mee, maar het levert je wel trouwe klanten op. Sinds de oprichting hebben we nauwelijks verloop gehad, onze opdrachtgevers zijn ons trouw. Wellicht komt dat niet alleen maar door de kwaliteit van ons werk maar vooral door onze mentaliteit; we worden vooral gezien als betrokken. Dat blijkt ook uit de referenties die veel opdrachtgevers over ons geven.

 

Genoeg opgeschept. Veel van het werk van de afgelopen 5 jaar staat op ons nieuwe website, de referenties van ons opdrachtgevers staan er, onder andere, ook bij. We hopen dat je even de tijd wilt nemen om er doorheen te gaan. We hebben de site op allerlei systemen getest, maar misschien zie je nog iets geks, opent hij niet goed op je telefoon, iPad of laptop. Als je ons dat even wilt vertellen zijn we je dankbaar. Dat woord; dankbaar, is wellicht nog een veel betere, korte samenvatting van de afgelopen 5 jaar.

 

We wensen je alle goeds voor 2013!

 

 


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

PERSONALIZED VIDEO

Met de komst van UPC-/Ziggo digitaal, Netflix en NL Ziet verandert kijkgedrag ingrijpend. Programma’s en films worden opgenomen, reclameblokken doorgespoeld. In dit decennium is niet langer de uitzender, maar de kijker in charge. Toch communiceren bewegend beeld en geluid boodschappen uiterst effectief. Daarom dat wij ons inmiddels ook toeleggen op ...

WE GAAN VERHUIZEN

Na zes jaar is het dan zover, we gaan de Willemsparkweg verlaten. Met veel plezier hebben we hier al die jaren hard gewerkt aan creatieve en succesvolle campagnes. Maar onze nieuwe locatie aan de Westermarkt 6 heeft ons meer te bieden. In dit fraaie pand uit 1634, waar ook Descartes ...

CHINA HERE WE COME

Inmiddels is Joost alweer zo’n twee weken terug uit Hong Kong. Hij was daar met Erik de Boer, directeur van New Business Development Associates. Samen bezochten ze een groot aantal lokale en zelfstandige bureaus met eveneens vestigingen in mainland China. Doel van de bezoeken was om de mogelijkheden voor samenwerking ...