NVKL is de Nederlandse Vereniging van zo’n 500 ondernemingen op het gebied van Koudetechniek en Luchtbehandeling (onderdeel van het FME). De NVKL is namens de branche de belangenbehartiger en intermediair naar de overheid. In 2008 is besloten om een marktgerichte koers te gaan volgen en meer bekendheid te gaan genereren.
Er is niet alleen een nieuwe positionering ontwikkeld, maar ook een nieuw logo en huisstijl die de NVKL als een kwalitatieve, moderne organisatie profileert. De positionering van de NVKL is als volgt verwoord: precies de goede temperatuur, overal, altijd, gegarandeerd. Omdat exact de juiste temperatuur erg nauw luistert in professionele omgevingen, is het de meest essentiële belofte. Daarbij is ook van belang dat we de toegevoegde waarde van aangesloten leden benadrukken. Dit aspect hebben we vertaald in: Een NVKL installateur gaat tot het graadje˚.
In de campagne worden de kwaliteitsaspecten van een NVKL installateur manifest. Hiervoor maakten we gebruik van bijzondere fotografie, waardoor een impactvolle beeldtaal is ontstaan. Dat leverde een vermelding op in de jaarlijkse speciale editie van Luzer’s Archive.
De campagne werd uitgerold in print, online, radio, outdoor, advertorials, brochures, standaankleding op beurzen, bestickering van onderhoudsbusjes en PR. De campagne loopt nu zo’n vijf jaar en heeft de zichtbaarheid van de NVKL bij de zakelijke doelgroep sterk vergroot, ook de site traffic is aanzienlijk toegenomen.