WereldOuders: Case

WereldOuders geeft structurele hulp aan thuisloze kinderen in landen in Latijns Amerika. De kinderen worden opgenomen in familiehuizen waar ze naast liefde, aandacht en verzorging, ook scholing en een vakopleiding krijgen plus eventueel de mogelijkheid om te gaan studeren. De kinderen blijven aan WereldOuders verbonden totdat het volwassenen zijn. Op deze manier hebben zij kans op een goede toekomst waarmee ze naast zichzelf ook hun gemeenschap kunnen versterken. Naast familiehuizen zet WereldOuders in alle landen waar zij actief is ook medische, educatieve en werkgelegenheidsprojecten op. WereldOuders bestaat in Nederland al 21 jaar.

 

Ons werd gevraagd een concept te bedenken voor een charity event om zoveel mogelijk geld op te halen voor het St. Damien kinderziekenhuis op Haïti zodat dit van zonne-energie kan worden voorzien. En om WereldOuders verder op de kaart te zetten. Dit op een manier die past bij de merkwaarden en het DNA van WereldOuders en die bovendien fondsenwervend is.

 

Veel van dit soort fundraisers zijn look-a-likes, overgewaaid vanuit Amerika en richten zich steeds frequenter op eenzelfde, welstandige ‘incrowd’ doelgroep. Wij wilden iets unieks. Daarom kozen we ervoor om ook de kinderen van de genodigden dit keer uit te nodigen en hen in de spotlights te zetten.

 

Kinderen op een fundraiser! Dit was nog nooit eerder gebeurd. Een onderscheidende invulling, die de uitgenodigde ouders aansprak en die de positionering van WereldOuders inhoudelijk verder versterkt.

 

Kinderen centraal stellen staat exact voor de waarden van WereldOuders. Kinderen in de spotlight tijdens het event leidde tot het volgende door ons ontwikkelde event thema:

Angels of Light.

 

Met deze aanpak is meteen een mooie plek veroverd in een markt die eigenlijk al verzadigd is door het grote aanbod. Het charity event was volledig bezet. De doelstelling om tenminste        € 120.000,- op te halen is ruimschoots overtroffen. Het event werd genomineerd voor de Gouden Giraffe Award. Deze case is een schoolvoorbeeld van een co-creatie tussen de opdrachtgever, de conceptdenkers, de eventpartner en alle andere leveranciers.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

WERELDOUDERS: ANGELS OF LIGHT

Ons werd gevraagd om een nieuw concept te ontwikkelen voor het fundraising event van WereldOuders. Veel van dit soort fundraisers zijn look-a-likes, overgewaaid vanuit Amerika en richten zich steeds frequenter op eenzelfde doelgroep. Wij wilden iets unieks. Daarom bedachten wij het thema: ‘Angels of Light’ en kozen we ervoor om ...

FUNDRAISING EVENT VOOR WERELDOUDERS

Voor het fundraising event van WereldOuders heeft communicatiebureau RadeMakkers een nieuw concept ontwikkeld. Veel van dit soort fundraisers zijn look-a-likes, overgewaaid vanuit Amerika en richten zich steeds frequenter op eenzelfde doelgroep. Wij wilden iets unieks. Daarom kozen we ervoor om ook de kinderen van de genodigden uit te nodigen en ...