Salesforce.com: Case

Salesforce.com is een buitengewoon succesvol Amerikaans bedrijf, aanbieder van bedrijfssoftware voor relatiebeheer. Alle diensten worden online aangeboden volgens het ‘Software-as-a-Service’ principe. Met de cloud computing toepassingen van salesforce.com kunnen bedrijven op een nieuwe, moderne manier communiceren en samenwerken met hun klanten, partners en medewerkers.

 

Doordat de huidige ICT infrastructuur doorgaans is ingericht met SAP, Oracle (Siebel) en/of Microsoft, zal in eerste instantie bij deze aanbieders geïnformeerd worden naar de mogelijkheden op het gebied van de Cloud. Een relatief nieuwe en onbekende aanbieder als salesforce.com zal minder snel worden overwogen. Aan ons de taak om salesforce.com tussen de ogen en oren bij de doelgroep te krijgen.

 

Uit analyse van de internationale communicatie blijkt dat deze erg Amerikaans is. Het gebruik van toepassingen wordt wel gedemonstreerd, het is weinig onderhoudend en hard selling. Maar hoe het is om met deze diensten te werken blijft onbeantwoord, de rol van de gebruiker blijft onderbelicht. Wat de toegevoegde waarde is wordt niet concreet ingevuld.

 

Omdat salesforce.com in Nederland nog relatief onbekend is weet de doelgroep niet met welke diensten zij hun resultaten kunnen verbeteren. Daarom waren wij van mening dat het van belang is om eerst de propositie duidelijk neer te zetten. Het nieuwe campagnethema werd daarom: Join the cloud.

 

In veel branches is de consument aan de macht gekomen, daarbij geholpen door sociale media. Ondernemingen kunnen dus alleen maar succesvol worden als ze hún klanten centraal stellen. Daarvoor reikt salesforce.com de middelen aan. Dat wilden we duidelijk maken op een manier die de doelgroep aan het denken zet. Daarom werd het campagnethema ingevuld met een subheading; de expertise, uw klanten, uw prospects e.d. zitten al in de Cloud, waarmee we de doelgroep prikkelen om vooral niet achter te blijven.

 

Deze awareness campagne is uitgerold in dagbladen, magazines, radio en online en leverde een forse stijging in bekendheid en traffic op. Daarnaast waren er specifieke uitingen die de doelgroep aanspoorden om te komen naar het Salesforce Customer Company Tour event in het WTC te Rotterdam. Er hebben zich maar liefst 1.800 mensen daarvoor aangemeld. Ook intern werd de nieuwe campagne gecommuniceerd.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

CAMPAGNE SALESFORCE

Op 26 maart jl. vond de Salesforce World Tour plaats in Amsterdam. Doel was om daar zo’n 2.500 bezoekers te mogen ontvangen. Aan ons de opdracht om een concept te ontwikkelen waarmee dat aantal ook daadwerkelijk gehaald werd. Daarbij was van belang dat we met name ook vertegenwoordigers van het ...

Salesforce: Expandable floorbanner

Voor SalesForce Nederland hebben wij een expandable floorbanner gemaakt voor op de website van it-executive. Dit is een verdere online uitwerking van de ‘Join the Cloud’ campagne. Deze banner is een stuk interactiever dan de standaard formaten. Hij klapt open bij een mouse over en speelt dan een video af. ...

Salesforce: join the cloud

Salesforce is een buitengewoon succesvol Amerikaans bedrijf. In de USA is de naamsbekendheid erg hoog. In Nederland ligt dat behoorlijk anders. Veel bedrijven kennen Salesforce nog niet. En ze weten niet met welke diensten zij hun resultaten kunnen verbeteren. Daarom is er een eigen campagne ontwikkeld die inspeelt op actuele ...

Salesforce: Interne campagne

Om alle Salesforce medewerkers te informeren over de interne campagne is er een broadsheet vervaardigd waarin de campagne wordt gepresenteerd en toegelicht

SALESFORCE.COM KIEST VOOR RADEMAKKERS

Salesforce.com is opgericht in 1999. Het maakt bedrijfssoftware (in the cloud) voor relatiebeheer. Met de toepassingen van salesforce.com kunnen bedrijven op een nieuwe, moderne manier communiceren en samenwerken met klanten, partners en medewerkers. CRM op het hoogste niveau dus… Salesforce.com is een wereldwijd snel groeiende onderneming, actief voor grote opdrachtgevers. In ...