KARWEI: VAKANTIE (T)HUIS

Kunnen we ons binnen het concept ons concentreren op één assortimentsgroep? Natuurlijk, dat doen je zo.

EYE: Zaalverhuur brochure

EYE is niet alleen een indrukwekkende verrijking van het culturele aanbod, ook de nieuwe mogelijkheden die het biedt voor zaalverhuur zijn geweldig. Leuk: je kan een film laten samenstellen met fragmenten uit je geboortejaar, over een onderwerp etc.. Maar er kan nog veel meer. Deze brochure geeft daarvan een overzicht.

KARWEI: We helpen graag een handje

Ben je wel eens in een KARWEI geweest? Zo nee, doen hoor! Het zijn echt geweldig mooie winkels. Met een groot decoratief assortiment, indrukwekkende presentaties van raamdecoratie, verf en vloeren. O ja, er zijn ook spaanplaten, boormachines en fietsen, maar het lijkt in niets meer op die ongezellige bouwmarkt van ...

BRAND NEW DAY: Je loog tegen mij

Harry Slinger speelt de hoofdrol in de 2e commercial. Het is exact dertig jaar geleden dat hij een nummer één hit had met 'Je loog tegen mij …', maar het lied is vandaag nog steeds in het geheugen gegrift van de doelgroep. In de commercial zingt Harry Slinger het lied ...

HP/De Tijd: Oordeel zelf

HP/De Tijd is vernieuwd. Wij ontwikkelden de TV- en print campagne. We worden elke dag gebombardeerd met meningen. We willen snel van alles een beetje afweten en willen overal en altijd kunnen kijken wat er zojuist gebeurd is. Soms willen we van de hoed en de rand weten en maken ...

Brand New Day: Harry stapt over

Na de commercial met Harry Slinger waarin hij zijn protestlied voor de hoofdkantoren van de grote verzekeraars zingt kwamen er veel vragen of hij zèlf ook klant was bij Brand New Day. Jazeker! Sterker nog: hij heeft een polis van de uitvinden van de woekerpolis (Aegon) overgebracht naar Brand New ...

Maxxis: ‘al mijn kennis geef ik aan jou’

Niemand heeft ooit zoveel prijzen gewonnen op de mountainbike als sportlegende Bart Brentjens. Dat hij samen met Maxxis is gaan werken om de ideale fietsbanden te ontwikkelen is goed nieuws voor mountainbikers. De look-and-feel van de campagne past perfect bij de smaak en belevingswereld van de doelgroep. De campagne is ...

HP/De Tijd: Oordeel zelf

HP/De Tijd is vernieuwd. Wij ontwikkelden de TV- en print campagne. We worden elke dag gebombardeerd met meningen. We willen snel van alles een beetje afweten en willen overal en altijd kunnen kijken wat er zojuist gebeurd is. Soms willen we van de hoed en de rand weten en maken ...

NLE: Hou ‘m thuis

Iedereen die nu overstapt op een 3- of 5 jarig contract krijgt een EK thuistap cadeau, een slimme manier om je man thuis te houden. En dat is heel verstandig, kijk maar eens op Google afbeeldingen en geef de zoekopdracht 'ukraine'. Al bij het inkloppen van de derde letter komt ...

Stratego.com: It’s all about the flag viral

Stratego is het fascinerende bordspel dat veel herinneringen en emoties oproept.Vele generaties vaders hebben heftige veldslagen met hun zonen gespeeld. Die strijd kan nu ook online gevoerd worden via stratego.com. Wij ontwikkelden hiervoor een internationale introductiecampagne. Het thema van de campagne werd; ‘It’s all about the flag’. De vlag; er ...

NLE: Hou ‘m thuis

Iedereen die nu overstapt op een 3- of 5 jarig contract krijgt een EK thuistap cadeau, een slimme manier om je man thuis te houden. En dat is heel verstandig, kijk maar eens op Google afbeeldingen en geef de zoekopdracht 'ukraine'. Al bij het inkloppen van de derde letter komt ...

Stratego.com: IT’S ALL ABOUT THE FLAG print

De beelden uit de commercial (historische taferelen die een belangrijke rol spelen in de geschiedenis) lenen zich natuurlijk goed voor print, de impact is zeker zo groot. Heb je al geprobeerd online een spel te spelen?

VROUW: De meest gewilde vrouw van Nederland

Naast de gratis weekendbijlage komt VROUW 4x per jaar uit met ene (betaalde) glossy. Een succes want de glossy was binnen en paar dagen uitverkocht. Dat mogen de adverteerders best weten zodat ze in de volgende editie hun plek kunnen reserveren.

TMG: Pietertje

Voor TMG hebben we een animatiefilm mogen maken over de visie van het uitgeefconcern. Kern van de gedachte is dat niet de titels maar de consument centraal staat. Die omschrijving is wel erg kort door de bocht, de boodschap is veel genuanceerder, kijk er maar even naar. Die consument wordt gesymboliseerd ...

KARWEI: Beer en Olaf kinderboek

Als er van je eerst een film hebt en dán het boek, dan ben ik benieuwd welke je beter vindt…

CST: Pumpy

De grootste bandenfabriek van de wereld (CST in China) heeft onder alle importeurs een wedstrijd uitgeschreven voor het ontwerpen van een mascotte. CST Nederland wilde graag dat wij ook mee deden. Tuurlijk doen we dat. Wij bedachten Pumpy. Pumpy staat inmiddels in heel de wereld bij de importeurs en groothandelaren ...

Dichtbij.nl: Nieuws dat je raakt

Dichtbij.nl is een onderdeel van TMG en is een online platform dat zich als nieuwssite uitsluitend richt op lokaal en regionaal nieuws. Een nieuwsfeit is op zich wel interessant, maar als dat vlak bij jou in de buurt heeft plaatsgevonden, dan wordt het pas écht indrukwekkend. Dat spelen we op ...

Dichtbij.nl: Nieuws dat je raakt

Dichtbij.nl is een onderdeel van TMG en is een online platform dat zich als nieuwssite uitsluitend richt op lokaal en regionaal nieuws. Een nieuwsfeit is op zich wel interessant, maar als dat vlak bij jou in de buurt heeft plaatsgevonden, dan wordt het pas écht indrukwekkend. Dat spelen we op ...

KARWEI: Beer en Olaf

Nu zijn we niet meer in de droomwereld van een vrouw, maar in die van een kind. Die dromen van andere dingen dan nieuwe keukens of walk-in-closets, die dromen van boomhutten bijvoorbeeld. Beer en Olaf heten de helden van deze film die inspireerde om er zelfs een boekje en een ...

CST: Winterband voor de fiets

Wij hebben het voor CST bedacht: de winterband voor fietsen. Voor de advertentie daarover hebben we een headline geleend van Bill Bernbach. Als hommage.

Alex: Fondsbeleggen

Hoewel Alex eigenlijk niet van het afzetten is (dat is zusje BinckBank) hebben we er toch voor gekozen om Alex te vergelijken met de grootbanken. Met Fondsbeleggen maken we het wel heel erg expliciet. Binnen een paar seconden wordt op een grappige manier duidelijk dat Alex het echt anders aanpakt. ...

Radiuz: Total mobility

Met één kaart alle vormen van (openbaar) zakenvervoer kunnen afrekenen, inclusief tanken en parkeren. Dat was het idee. Of we een naam en huisstijl konden bedenken. En een website. Een beursstand en advertenties en... Graag!

Brand New Day: je hebt me belazerd

In de eerste uiting van de campagne die wij voor Brand New Day hebben gemaakt worden Aegon, Delta Lloyd en Nationale Nederlanden met naam en toenaam genoemd, zij hebben veruit de meeste woekerpolissen verkocht. Ze hebben ons dus belazerd en bedonderd. Daar kan je vreselijk boos over worden, maar dat ...

Alex: Vermogensbeheer

Hoewel Alex eigenlijk niet van het afzetten is (dat is zusje BinckBank) hebben we er toch voor gekozen om Alex te vergelijken met de grootbanken. De reputatie daarvan is nou eenmaal beroerd. Binnen een paar seconden wordt op een grappige manier duidelijk dat Alex het echt anders aanpakt.

KARWEI: Superstunt

Na de dure feestdagen eind vorig jaar moeten consumenten weer in beweging komen. Daarom presenteert KARWEI gedurende de maand januari de Superstuntweken. Wij maakten hiervoor maar liefst 8 activerende commercials. Na twee dagen on air was het artikel uit de eerste commercial al uitverkocht. Ook alle andere weken waren de ...

CST: Voor u gestest

CST is niet alleen groot, het is ook een kwaliteitsband. Deze campagne gaat daarover.

TMG: AD is weg

Ad Swartjes, CEO van TMG werd ook door ons op een feestelijke manier uitgeluid. Wij maakten een advertentie die in Adformatie én een advertentie in in een speciale Telegraaf editie werd geplaatst.

CST: Green line

CST introduceert de eerste groene fietsband ooit. Milieu vriendelijkheid en duurzaamheid worden steeds belangrijker. Ook CST doet hieraan mee en heeft daarom dit initiatief genomen. Daarmee is CST het eerste fietsbandenmerk die dit écht doet. We maakten het concept, advertenties, stickers en labels, brochures, de presentatie voor de FietsVak, persberichten ...

MOVE: Guerrilla

We maken net zo lief een leuke placemat als een billboard. Voor Move kwamen we met een goedkope maar erg originele guerrilla. Is het u wel eens opgevallen dat die uitgerekte fietsen die op de fietspaden zijn geschilderd geen lampjes hebben? Gek is dat eigenlijk. Wij hebben ze er maar ...

KRAZZA! ALTIJD PRIJS

Zodra retailers korting bij elkaar gaan geven genereren ze traffic bij elkaar van nieuwe klanten, was de filosofie. DA, KARWEI, BP en Free Record Shop zijn de eerste deelnemers van de KRAZZA actie. Wij ontwikkelden de naam, logo, kraskaart, advertenties, website, radiocommercial en POS-materiaal. Er zijn 10-duizenden KRAZZA kaarten ingeleverd ...

Peugeot van Zwienen: nergens goedkoper

Van Zwienen is een van de grote dealers van Peugeot met zo’n 7 vestigingen. Daardoor kan hij ‘groot’ inkopen en zijn eigen verkoopprijs bepalen. Die is verrassend veel lager dan bij andere Peugeot Dealers. En dat mochten we vertellen.

CST: POS materiaal

We maken liefst alles zelf. Ook verpakkingen. En als daarvoor een fraaie winkelpresentatie moet worden bedacht, dan doen we dat ook.

NVKL: making of tot het graadje

Hebben jullie die krokodillen er in gemonteerd? Nee, we hebben ze echt zelf gefotografeerd. Die monteur, ja, die hebben we er later in gemonteerd. Daarom kan iedereen het nu nog navertellen. Hier kan je al het bewijsmateriaal zien.

NVKL: Tot het graadje

Of het nou om een koelcel, een vergaderkamer, een koelvitrine, een terrarium, een magazijn of om een werkplaats gaat, de temperatuur moet exact goed zijn. En blijven. Daarvoor heb je mensen nodig die niet alleen technisch heel erg goed zijn, maar ook een servicegerichte mentaliteit hebben. Mensen die tot het ...

KARWEI: Zomer actie

In de zomer van 2010 opende KARWEI haar 125e filiaal. Dat was aanleiding om met herkenning van de thematische uitingen een activerende serie commercials te maken. Het speciale '125' logo dat we ervoor hebben ontwikkeld is gebruikt in alle media van KARWEI. In de folder, op de website, op vrachtwagens, ...

VROUW: print

We hebben een design grid neergelegd waarmee de vormgevers van VROUW zelf, snel kunnen werken voor commerciële uitingen.

VROUW: Shoppen met Froukje

Elk weekend zit bij de Telegraaf het magazine VROUW. In een paar jaar tijd al een van de grootste en meest gewaardeerde vrouwenbladen. Daarom werd er een ingewikkelde vraag bij ons neergelegd: 'hoe moeten we met onze eigen aanbiedingen omgaan? Het zijn geen advertenties en ook geen redactie.' De oplossing ...

Topgear: Veilig verkeer Nederland

TopGear Magazine vraagt elk jaar een paar bureaus om een bijdrage te leveren aan hun campagne over verkeersveiligheid. Natuurlijk kwamen ze ook bij ons terecht en waren we vereerd.

KARWEI: Tuinweken

In deze (3e) commercial mag voor het eerst de man deze huizes meespelen. Hij doet enorm zijn best, maar uiteindelijk is zij natuurlijk de baas.

Autovisie: Goed nieuws voor autoliefhebbers

De vaste pagina in de Telegraaf (autotelegraaf) en het blad Autovisie werden in maart 2010 samengebracht, ze gingen met één redactie samen onder de naam Autovisie. Dat is goed nieuws voor de lezers want alle media (krant, magazine en online) zijn herkenbaar van dezelfde afzender en verwijzen naar elkaar. Ook ...

Simavi: Moeders

Het verhaal van Simavi is erg gefragmenteerd. Ze doen gezondheidszorg in arme landen, sanitatie en schoon drinkwater zijn speerpunten. Maar ook voorlichting is belangrijk. Hoe verbind je al die onderwerpen? Door ze aan moeders te koppelen. Moeders zijn bijna altijd degene die projecten initiëren, leiden en controleren. Ze zijn de ...

TMG: Doelgroepadvertenties

De doelgroep in je foto, daar zijn veel adverteerders dol op. En toch doen we het niet zo vaak, we maken de foto tenslotte vóór die doelgroep en laten liever zien wat voor hún relevant is. In dit geval vonden we het juist wel een goed idee. Maar dan wel ...

Vrouw: Inhaakadvertentie Mercur

Onze kennismaking met VROUW was begin 2009 toen de redactie een Mercur won; de Oscar voor bladenmakers. Daarvoor mochten we een inhaker bedenken. Die samenwerking beviel goed. Als inhaker bedachten we deze uiting waar Sjuul Paradijs direct enthousiast aan mee wilde werken.

Israëlisch Verkeersbureau: Wonderful

Eilat is en geweldige vakantiebestemming, gegarandeerd mooi weer, fantastisch eten en een ideale locatie als uitvalsbasis voor een bezoek aan Petra, de dode zee of alle wonderen die Israël te bieden heeft. De campagne die we daarvoor hebben gemaakt heeft een geweldige impuls gegeven, het aantal Nederlandse vakantiegangers is spectaculair ...

Israëlisch Verkeersbureau: Wonderful

Eilat is en geweldige vakantiebestemming, gegarandeerd mooi weer, fantastisch eten en een ideale locatie als uitvalsbasis voor een bezoek aan Petra, de dode zee of alle wonderen die Israël te bieden heeft. De campagne die we daarvoor hebben gemaakt heeft een geweldige impuls gegeven, het aantal Nederlandse vakantiegangers is spectaculair ...

KIXX: Productkaart

Werkhandschoenen zijn dingen voor mannen en alleen maar functioneel. Punt. Nee, niks daarvan, dachten ze bij Kixx; wij gaan ze móói maken, want ook vrouwen willen beschermd worden. En zo ontstond een serie fraaie werkhandschoenen waarvan er ruim een kwart miljoen per jaar over de toonbank gaan. Dat wij het ...

KIXX: Gloves to protect and impress

Werkhandschoenen zijn dingen voor mannen en alleen maar functioneel. Punt. Nee, niks daarvan, dachten ze bij Kixx; wij gaan ze móói maken, want ook vrouwen willen beschermd worden. En zo ontstond een serie fraaie werkhandschoenen waarvan er ruim een kwart miljoen per jaar over de toonbank gaan. Dat wij het ...

Tele2 zakelijk: Slingermailing

Bezuinigen is pas leuk als je precies hetzelfde krijgt en er minder voor betaalt. Dat was de gedachte. Vandaar een slinger met: Hoera! We gaan bezuinigen! Deze mailing werd gestuurd aan het grotere MKB bedrijf en opgevolgd door telemarketeers. We mogen niet zeggen hoeveel bedrijven zijn overgestapt, maar we mogen ...

Studio de keuken: Music & Sound Design

De leukste en beste geluidsstudio van Nederland. Maar dat niet alleen, Geert van Galen (baas) is een begenadigd componist. Door zijn composities zijn veel commercials prijswinnend geworden. Iemand die ooit bij een montage van een (radio)commercial heeft gezeten snapt het 'verkeerd' afgebroken woord in het logo meteen. De advertenties zijn ...

Life & Garden: Huis-aan-huis

Voor de presentatie van dit leuke tuincentrum hebben we de hele winkelpresentatie, het concept van de folder (hun belangrijkste medium) en hun advertentiegrid ontwikkeld. Gericht op vrouwen natuurlijk, want die gaan er over. De actuele uitwerking ervan wordt elke week door hun eigen opmaakstudio gemaakt.

ResetManagement: website en trainingen

Reset Management gelooft er in dat de kennis in huis zit. Haal geen externe consultant in huis, maar zorg dat je die kennis ophaalt en benut. Daarvoor heeft ResetManagement een training ontwikkeld. Wij hebben de presentatie en de vormgeving daarvoor mogen verzorgen. Daarnaast hebben we natuurlijk de website voor ResetManagement ...

De Telegraaf

Communicatie oplossingen bedenken is meer dan gekochte millimeters of secondes vullen. We bedachten dat De Telegraaf voortaan de verkiezingscampagnes zou aftrappen door de partijleiders een eigen krant te geven. Die mogen ze invullen zoals ze willen. Doordat ze allemaal tegelijk verschijnen wordt voor de kiezer veel duidelijker hoe groot de ...

Wij krijgen kippen: huisstijl

Die naam, ‘wij krijgen kippen’, die hebben wij dus niet bedacht hè, maar als je dan een huisstijl moet maken waarin je duidelijk wil maken dat het iets met energie te maken heeft, dan klopt ineens alles toch weer.

Gaykrant: Het doet geen pijn

Er is onder adverteerders nog steeds angst om iets met homo's te maken te hebben. 'Zelfs al bieden we onze advertentieruimte gratis aan, ze willen er gewoon niet in', zegt hoofdredacteur/uitgever Henk Krol. Daarom schreven we 6 weken achter elkaar alle rationele voordelen van adverteren in de GayKrant op in ...