GVB: DAGKAART CAMPAGNE

Om OV-bezoekers van Amsterdam, met name gezinnen, vaker gebruik te laten maken van de GVB dagkaart, hebben we een promotionele campagne ontwikkeld. Samen met een drietal partners; Artis, de tentoonstelling ‘The Art of the Bricks’ en het Stedelijk Museum enthousiasmeren we bezoekers om de stad te komen ontdekken. Kijkend vanuit ...

GVB: Abonnementen Campagne

Vaak zie je in het OV dezelfde mensen op de dezelfde tijdstippen naar dezelfde bestemming reizen. Maar vaak reizen deze mensen zonder abonnement. Daar wil GVB wat aan doen. Onder het motto: ‘Hé, daar bent u weer’ hebben we een campagne gemaakt waarbij we dezelfde persoon in een subtiel andere ...

GVB: ACTIVATIE NACHTBUS

Met je OV-chipkaart kun je nu ook in de nachtbus betalen. Daarvoor moet je wel even het gratis product op je OV zetten. Om dat te stimuleren ontwikkelden we een activatie campagne. Iedereen die z’n OV-chipkaart hiervoor klaar maakt, kan een iPad mini winnen. Zo kun je zonder cash met ...

GVB inhaker

National Geographic heeft onderzoek gedaan naar de mooiste tramritten ter wereld en daar hoort de GVB lijn 2 ook bij. Dat was ons reden om een inhaker te bedenken, want dit is wel iets om trots op te zijn.

BAYER: SERESTO

Het voorjaar staat weer voor de deur, een goed moment om de Seresto halsband tegen vlooien en teken onder de aandacht te brengen. Wij ontwikkelden hiervoor het concept; ‘So long Suckers’. Op middelenniveau is dit concept online uitgerold en in point of sale bij dierspeciaalzaken en dierenartsen.

GVB: WERVING

In deze nieuwe arbeidsmarkt campagne staan de plannen van GVB centraal om de service verlening aan reizigers nog verder te optimaliseren. GVB heeft de weinig bescheiden ambitie de beste vervoerder te worden. Daarom worden onderwerpen als ‘overal actuele reisinformatie’, ‘time efficiency door onderweg zaken te kunnen regelen’ en ‘zo comfortabel ...

CST: XPEDIUM

Het uiterlijk is belangrijk voor een goede band. Daarom heeft CST eerst het allermooiste profiel ontwikkeld en daarna pas de binnenkant. Zo ontstond een lijn van banden met allemaal hetzelfde profiel, maar in vijf verschillende uitvoeringen, specifiek afgestemd op het doel waarvoor deze banden gebruikt gaan worden. Dat maakten we ...

GVB: Beste wensen

GVB wil midden in de Amsterdamse samenleving staan en reizigers het best mogelijke OV product bieden. Daarbij is de inbreng van de reizigers relevant; ‘U brengt ons verder’. GVB wil alle mensen hiervoor bedanken en ze tevens het beste wensen voor het nieuwe jaar. Wij maakten daarvoor de eindejaarscampagne met ...

Vita Talalay: ‘Vita Talalay Lab’

Voor Radium Foam de fabrikant van de hoogwaardige latex Vita Talalay hebben we een 3D animatie ontwikkeld die de USP’s van het technologisch gecompliceerde productieproces manifest maakt. We hebben dit het ‘Vita Talalay LAB’ genoemd omdat er zoveel bij komt kijken. Het is een ingewikkeld productieproces, Met dit filmpje is ...

GVB: dienstregeling 2014

Ieder jaar wordt de dienstregeling in het OV aangepast om nog beter te kunnen anticiperen op de behoeften van de reiziger en met als doel dat reizigers sneller op hun bestemming kunnen komen. Voor 2014 wijzigt de dienstregeling van GVB ingrijpend. Die boodschap moest overkomen en we vragen reizigers dus ...

Salesforce: Expandable floorbanner

Voor SalesForce Nederland hebben wij een expandable floorbanner gemaakt voor op de website van it-executive. Dit is een verdere online uitwerking van de ‘Join the Cloud’ campagne. Deze banner is een stuk interactiever dan de standaard formaten. Hij klapt open bij een mouse over en speelt dan een video af. ...

TMG: Halfjaarverslag 2013

In dit laatste halfjaarverslag hebben we ervoor gekozen om de belangrijkste merken die bij miljoenen Nederlanders elke dag een rol spelen, visueel in zo’n setting af te beelden. Bij het ontbijt, de lunch, in de auto, op de beursvloer en in de trein.

Macloud: nieuwe naam & huisstijl

We bedachten de nieuwe naam en ontwikkelden het logo en de huisstijl. Ook hebben we de nieuwe visuele identiteit doorvertaald in onder meer posters en T-shirts.

GVB: Heel goed kijken

GVB is continu bezig om de dienstverlening te optimaliseren. Zo heb je nu geen cash meer nodig voor de nachtbus en kun je betalen met je OV-chipkaart. Wij maakten de campagne waarin dit nieuws werd aangekondigd. Daarin figureerde een ‘gebodypainte’ jongen en meisje. Dat is zo gedetailleerd gedaan, dat je ...

GVB: gefaseerd

GVB communiceert fasegewijs met haar reizigers over de zomerdienstregeling die er weer aan komt en over waar specifieke knelpunten of wijzigingen zijn i.v.m. werkzaamheden deze zomer. De communicatie inzet hiervoor bestaat uit: print, outdoor, online, posters en folders.

NLE: WAARHEID ALS EEN POE

Dit is de voorlopig laatste advertentie uit deze campagne voor de Nederlandse Energie Maatschappij. Aanhakend op de eerste visual, die zoveel zichtbaarheid in de pers wist te realiseren. In deze uiting communiceren we wat de campagne tot gevolg had, zoals de minister die naar de Kamer werd geroepen voor toelichting. ...

NLE: UIT EIGEN DOOS

Dit is de vierde advertentie van onze reclamecampagne voor de Nederlandse Energie Maatschappij. Wie wil er nou geen gratis iPad als je overstapt van energiemaatschappij, dat willen we allemaal wel. Maar wat lang niet iedere consument realiseert is dat je zo’n hebbeding uiteindelijk zelf betaalt. Een sigaar uit eigen doos ...

NLE: NIET LEUKER

De derde advertentie van de NLE campagne gaat over het onderwerp belastingen. Want bijna niemand weet dat de energienota voor bijna 40% uit belastingen bestaat. Bovendien wordt daar ook nog BTW over berekend. Belasting over belasting dus. Dat is toch voor heel veel Nederlandse consumenten wel erg zuur...

GVB: Interne campagne

Alle ruim 3.000 medewerkers van GVB moesten natuurlijk geïnformeerd worden over de nieuwe corporate campagne. Daarvoor is een aparte brochure gemaakt. Ook is de nieuwe pay off: ‘U brengt ons verder’ subtiel gewijzigd in: Jij brengt ons verder’.

GVB: Weet u dat…

Na de eerdere lancering van de nieuwe corporate campagne voor GVB heeft communicatiebureau RadeMakkers nu ook een campagne ontwikkeld voor de gewijzigde zomerdienstregeling. Weer staat de reiziger centraal in deze campagne, in dit geval terzijde gestaan door een GVB medewerkers die tekst en uitleg geeft. De campagne is uitgerold in ...

NLE: ABRACADABRA

Dat is de tweede advertentie uit een campagnereeks voor de Nederlandse Energie Maatschappij geplaatst. Dit keer het onderwerp de onbegrijpelijke energienota’s. De Nederlandse Energie Maatschappij zet zich in voor een begrijpelijke en vergelijkbare energienota. Daarom hebben ze een ontwerp voor een nota aan de Minister van Economische Zaken gestuurd die ...

Salesforce: join the cloud

Salesforce is een buitengewoon succesvol Amerikaans bedrijf. In de USA is de naamsbekendheid erg hoog. In Nederland ligt dat behoorlijk anders. Veel bedrijven kennen Salesforce nog niet. En ze weten niet met welke diensten zij hun resultaten kunnen verbeteren. Daarom is er een eigen campagne ontwikkeld die inspeelt op actuele ...

Salesforce: Interne campagne

Om alle Salesforce medewerkers te informeren over de interne campagne is er een broadsheet vervaardigd waarin de campagne wordt gepresenteerd en toegelicht

Van Doorne: Debat op Scherp

Van Doorne organiseert enkele keren per jaar het ‘Debat op Scherp’. Deze keer was het thema: ‘Accountability van Bestuurders’. In dit 11e Debat op Scherp nemen bestuurders en deskundigen onder leiding van journalist Jeroen Smit stelling. Over ondernemen en besturen in ‘n glazen huis, en hoe te laveren tussen risico ...

NLE: Jokkebrokken

Dit is de eerste advertentie in een opmerkelijke serie. Deze onthult hoe alle energiemaatschappijen de afgelopen jaren van grijze stroom, groene stroom maakten. Het is ook de eerste advertentie waarin de nieuwe pay-off wordt gecommuniceerd. De eerste waarmee de NLE zich herpositioneert. Van een keiharde prijsvechter naar een transparante prijsvechter. ...

EYE: WERVING VRIENDEN

Voor EYE Film Instituut Nederland heeft RadeMakkers een aantal brochures ontwikkeld om vrienden voor EYE te werven. Dit is een algemene brochure met als thema; ‘EYE NEED U’, waarin alle ‘vriendenclubs’ worden toegelicht en twee specifieke brochures voor EYE Restore en EYE Connect. EYE Restore is er voor behoud van ...

GVB: U BRENGT ONS VERDER

GVB heeft de ambitie om de beste openbaar vervoerder van Nederland te worden. Om dat te bereiken roept GVB haar reizigers op om hun mening te geven. Met die input kan de dienstverlening beter afgestemd worden op de behoeftes van de reizigers. De strategie die RadeMakkers ontwikkelde voor de nieuwe ...

POLAK ADVIES: ZEKER VOOR U

Polak Advies vroeg RadeMakkers om een nieuwe positionering te ontwikkelen. De aanleiding was dat het verdienmodel in de financiële wereld verandert, was tot voor kort 99% op basis van provisies, tegenwoordig gaan steeds meer klanten rechtstreeks betalen. Polak Advies wil haar klanten centraal stellen en dat tot uitdrukking brengen. De ...

KARWEI TUINWEKEN

KARWEI wil met deze nieuwe commercial (Tuinweken) haar marktleiderschap op het gebied van tuinmeubelen bevestigen door een groot deel van het assortiment te tonen. Veel voelt vertrouwd, de muziek en de voice-over en we verplaatsen ons weer in de fantasiewereld van een vrouw. De film blijkt zich af te spelen ...

WERELDOUDERS: ANGELS OF LIGHT

Ons werd gevraagd om een nieuw concept te ontwikkelen voor het fundraising event van WereldOuders. Veel van dit soort fundraisers zijn look-a-likes, overgewaaid vanuit Amerika en richten zich steeds frequenter op eenzelfde doelgroep. Wij wilden iets unieks. Daarom bedachten wij het thema: ‘Angels of Light’ en kozen we ervoor om ...

Brand New Day

Brand New Day is ontstaan omdat de oprichters zich oprecht boos maakten over de hoge kosten die de grote verzekeraars maken bij producten waarin met beleggingen kapitaal wordt opgebouwd voor pensioen, hypotheek of andere bestemmingen zoals studie van de kinderen. Daar komt bij dat die grote verzekeraars ook nog eens ...

ISRAËLISCH VERKEERSBUREAU: EILAT

Er is iets geks met Eilat. Het ligt in Israël maar veel mensen ervaren het als een zelfstandige stad. Het verschil is misschien wel het makkelijkst te omschrijven met deze kleine dialoogjes. Waar ga je naar toe op vakantie? Naar Eilat. Lekker voor Je! Waar ga je naar toe op ...

Harry Slinger: Je loog tegen mij videoclip

Een videoclip maken levert geen stuiver op, integendeel. Maar het is zo leuk om te doen! Er waren wel 3 camera’s (allemaal vrijwilligers) en zo’n honderd boze havenarbeiders. Het was koud, het stormde en het regende maar we zaten aan het einde van de dag tevreden in de auto. Het ...

KARWEI: Buiten (t)huis

We verhuizen minder, crisis, je weet wel. Mensen blijven dus langer in hetzelfde huis. Dan gaan we laten zien hoe je huis met je mee kan veranderen. Met een paar eenvoudige ingrepen heb je het gevoel dat je een nieuw huis hebt. Die inspiratie wilden we meegeven.

EYE: Zaalverhuur online

De culturele subsidiekranen zijn, mede door de financiële crisis, stevig dichtgedraaid. EYE moet dus een belangrijk deel van haar inkomsten zelf genereren. Niet alleen door festivals en exposities te organiseren, maar ook door de zalen te verhuren en 'vrienden van EYE' te werven.

TMG: Get the pad

Sanoma en TMG vechten steeds om de nummer één positie in online. Het is continue stuivertje wisselen. Als het gaat om bereik is TMG zonder meer de marktleider. Bovendien zijn de online innovaties van TMG indrukwekkend. Neem alleen al de nieuwe iPad app van De Telegraaf: waanzinnig mooi. Dat mogen ...

Brand New Day: Toedeledokie

In deze campagne maken we gebruik van testimonials. Daar moet je voorzichtig mee zijn vinden wij. In ieder geval moeten ze ‘echt’ zijn, dan werken ze pas. De brutale toon van Brand New Day hebben we goed weten vast te houden.