Radiuz: Case

We kregen de vraag om een nieuwe mobiliteitskaart in de markt te zetten die de zakelijke reiziger een grote mate van vrijheid biedt. Het is een betaalmiddel voor alle soorten reisbewegingen. De kaart biedt vooral gemak en overzicht, is voordelig, respecteert mobiliteit convenanten en geeft inzage in CO2 verbruik. Dit nieuwe merk is door minister Melanie Schultz in september 2011 ‘onthuld’ op de vakbeurs EcoMobiel.

 

We ontwikkelden een nieuwe naam en merkpersoonlijkheid: Het gaat over reizen, over mobiliteit, over kilometers maken. Vandaar dat we de naam Radiuz hebben bedacht, maar op een moderne manier geschreven.

 

Radiuz is gepositioneerd als de oplossing voor de hedendaagse mobiliteitsproblematiek, modern en vooruitstrevend. De focus van Radiuz ligt op een dienstverlening die zich met name online/mobile manifesteert. Radiuz is maatschappelijk betrokken, maar ook commercieel. Radiuz helpt het milieu, maar biedt tegelijkertijd ook concrete financiële voordelen. Radiuz is zakelijk, maar is er evenzeer voor de werknemer.

 

Omdat we met beperkte middelen een nieuw merk in de zakelijke markt moeten introduceren, hebben we hebben de naam voorzien van een endorsement: ‘Total mobility’. Dit levert direct een bijdrage aan de inhoudelijke connotatie waar het merk voor staat.

 

Het positionering statement dat we hebben geformuleerd luidt: Radiuz is voor werkgevers en werknemers de enige oplossing die mobiliteit volledig ontsluit en daarmee kosten bespaart, tijdwinst boekt, het milieu ontziet en bovendien maatschappelijke vraagstukken aanpakt.

 

Als pay off is een regel ontwikkeld die exact vertelt waar Radiuz voor staaten hieraan invulling geeft met een duidelijke belofte: Any way. All the way.

 

Als middelen zijn ingezet; een website, app, brochures en PR. En er was de beursdeelname aan EcoMobiel, het introductiemoment. Met beperkte middelen wisten we deze vakbeurs volledig te claimen door, in overleg met de exploitant, grote Radiuz banieren boven alle gangpaden te hangen. Het nieuwe merk kreeg hierdoor zoveel aandacht dat het in een keer tussen de ogen zat bij een relevante, vakmatig betrokken doelgroep.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

Radiuz: Total mobility

Met één kaart alle vormen van (openbaar) zakenvervoer kunnen afrekenen, inclusief tanken en parkeren. Dat was het idee. Of we een naam en huisstijl konden bedenken. En een website. Een beursstand en advertenties en... Graag!