Nieuwe Mtel campagne

Voor Mtel, een onderneming die klantcontact oplossingen biedt d.m.v. technologisch hoogwaardige ICT/telecom diensten, hebben we een nieuwe positionering en pay off ontwikkeld. Deze is uitgewerkt in een offline en online communicatie programma en doorvertaald naar een nieuwe website die bijna gereed is. Voor het creëren van content hebben we o.a. ...

Bayer: Ook Advantix

De eerste campagne die we voor Bayer mochten maken was voor het product Seresto en was direct een groot succes. Daarom vroeg Bayer ons om ook een campagne te ontwikkelen voor Advantix. Beide producten richten zich op het bestrijden van vlooien en teken bij huisdieren. Seresto via een halsband bij ...

EERSTE BAYER CAMPAGNE SUCCESVOL

De eerste campagne die we voor de Animal Health divisie van Bayer mochten maken was een succes. De reacties op de campagne waren uitermate positief en veel retailers bestelden zelfs extra POS materialen, ook online scoorde de campagne boven verwachting. Heel leuk als je gecomplimenteerd wordt met het allereerste werk ...

NIEUWE CST CAMPAGNE

Het Europese hoofdkantoor in Nederland ontwikkelt de banden die gemaakt worden in de grootste fietsbandenfabriek ter wereld (in China). Een goede band maken begint altijd met het uiterlijk. Daarom heeft CST eerst het allermooiste profiel ontwikkeld en zijn daarna aan de binnenkant gaan werken. Met deze Xpedium bandenlijn breekt CST ...

GVB ARBEIDSMARKT COMMUNICATIE

Voor GVB hebben we een nieuwe arbeidsmarkt campagne ontwikkeld. Daarin staan de plannen van GVB centraal om de service verlening aan reizigers nog verder te optimaliseren. GVB heeft de weinig bescheiden ambitie de beste vervoerder te worden. Zo hoog ligt de lat. Dat kan alleen maar als GVB in alles ...

PITCH BAYER GEWONNEN

Na een pitch heeft Bayer besloten haar communicatiebelangen bij ons bureau onder te brengen. Deze pitch was specifiek voor de divisie Bayer HealthCare, maar de keuze voor RadeMakkers betekent dat wij ook activiteiten gaan ontplooien voor andere divisies binnen het Bayer concern. Het eerste project dat wij voor Bayer HealthCare ...

Alles kan!

In 2006 maakte onze creative director Marc, samen met Raoul Bakker een campagne voor het Nederlandse Epilepsie Fonds. Daarbij werd een man afgebeeld in een blauwe legging om aan te tonen dat er wel engere dingen dan epilepsie zijn. 8 jaar later is het dan zover, mannen in leggings zijn ...

TABLET & MOBIEL ’T WORDT STEEDS PERSOONLIJKER

Net gedoucht op weg naar ‘t ontbijt wist het Radio 1 nieuws ons te boeien met een bericht dat bijgaand te beluisteren is. Als reclamemakkers met een gezonde nieuwsgierigheid naar actualiteit en ontwikkeling in het algemeen willen wij dit nieuws graag delen. Het is bekend dat ruim 62% van het ...

PERSONALIZED VIDEO

Met de komst van UPC-/Ziggo digitaal, Netflix en NL Ziet verandert kijkgedrag ingrijpend. Programma’s en films worden opgenomen, reclameblokken doorgespoeld. In dit decennium is niet langer de uitzender, maar de kijker in charge. Toch communiceren bewegend beeld en geluid boodschappen uiterst effectief. Daarom dat wij ons inmiddels ook toeleggen op ...

Nieuwe klant Mtel

Mtel is een onderneming die klantcontact oplossingen biedt d.m.v. technologisch hoogwaardige ICT/telecom diensten in een Software as a Service model. Mtel is hierin al zo'n twintig jaar actief en handelt 20% van het Nederlandse inkomende telefoonverkeer af, wat neer komt op zo'n 80 miljoen klantcontacten per jaar. Mtel doet dit ...

WE GAAN VERHUIZEN

Na zes jaar is het dan zover, we gaan de Willemsparkweg verlaten. Met veel plezier hebben we hier al die jaren hard gewerkt aan creatieve en succesvolle campagnes. Maar onze nieuwe locatie aan de Westermarkt 6 heeft ons meer te bieden. In dit fraaie pand uit 1634, waar ook Descartes ...

CHINA HERE WE COME

Inmiddels is Joost alweer zo’n twee weken terug uit Hong Kong. Hij was daar met Erik de Boer, directeur van New Business Development Associates. Samen bezochten ze een groot aantal lokale en zelfstandige bureaus met eveneens vestigingen in mainland China. Doel van de bezoeken was om de mogelijkheden voor samenwerking ...

Halfjaarverslag TMG

Voor de Telegraaf Media Groep maken we al jaren de (half)jaarverslagen. Dit keer is er een concept ontwikkeld waarin de belangrijkste merken van de groep centraal staan. De Telegraaf Media Groep brengt mensen en merken bij elkaar. Miljoenen Nederlanders beginnen de dag met het lezen van De Telegraaf op papier ...

Alles nieuw; Macloud

Voor de nieuwe geluidstudio van Wouter Snel hebben we niet alleen een nieuwe naam bedacht, maar ook het logo en de huisstijl mogen ontwikkelen. Daarnaast hebben we de nieuwe visuele identiteit uitgewerkt in onder meer posters en T-shirts. Tijdens het gezellige openingsfeest werden we overladen met complimenten, dat is altijd ...

Printcampagne Israëlisch Verkeersbureau

Voor het Israëlisch verkeersbureau loopt er weer een printcampagne. Nadat eerder al de focus lag op Eilat komen nu ook cultuur, historie en bruisend Tel Aviv aan bod.

TWEE NIEUWE MAKKERS!

Augustus was een mooie maand voor RadeMakkers. Nee, even geen pitches gewonnen of internationale campagnes geproduceerd maar gezinsuitbreidingEN. Roland en Marc zijn beide vader geworden van Jacob en Tara. Hun eerste date staat gepland op 15 augustus 2031. We kijken er nu al naar uit.

AAN DE SLAG VOOR EIWIT VERRIJKT BROOD

Carezzo is nieuw merk dat zich toelegt op de ontwikkeling en productie, van eiwit verrijkte bakkerijproducten, zoals brood. Carezzo is speciaal ontwikkeld voor de zorgsector, omdat veel patiënten baat hebben bij eiwitrijke producten. De Carezzo benefit is: kiezen wat je lekker vindt en krijgen wat je nodig hebt. Carezzo combineert ...

VITA TALALAY KIEST RADEMAKKERS

Na een strategische pitch heeft Vita Talalay besloten om met RadeMakkers te gaan samenwerken. Vita Talalay latex is een zeer kwalitatieve component voor matraskernen, toppers en kussens en wordt geproduceerd door de internationaal opererende onderneming Radium Foam. Wereldwijd wordt het topsegment (Auping, Swiss Sense e.a.) in de matrasindustrie beleverd. RadeMakkers ...

Beste print advertentie

Vandaag in de Volkskrant: de beste print-advertenties aller tijden volgens de reclamedeskundige van de redactie Scato van Opstall. Onze advertentie voor de Nederlandse Energie Maatschappij (Jokkebrokken) wordt hierbij vermeld als de beste van dit millennium. Toe maar. Daar zijn we natuurlijk vreselijk trots op. We waren al verbijsterd over de ...

CAMPAGNE EFFECTEN!

Afgelopen weekend verscheen dit artikel in de pers. Steeds meer mensen blijken voornemens te zijn om over te stappen naar een andere energieleverancier. Zou onze recente campagne voor de Nederlandse Energie Maatschappij daarop wellicht van invloed zijn... De reacties zijn in ieder geval erg positief.

Dienstregeling zomer

In onze zomerdienstregeling campagne communiceren we met de reizigers via print, outdoor, online, posters en folders dat er weer dingen veranderen in de dienstregeling. De uitingen worden gefaseerd ingezet. Hierdoor krijgen alle specifieke wijzigingen de juiste aandacht.

EN DA’S NUMMER VIJF

Vandaag staat de voorlopig laatste advertentie uit deze reeks voor de Nederlandse Energie Maatschappij in de krant. Een resumé van de gebeurtenissen en met een duidelijke belofte: klanten kunnen, vanaf vandaag, op de website zélf kiezen hoe groen ze hun stroom willen hebben én zien welk prijskaartje daaraan hangt. Daarnaast ...

DE VIERDE ADVERTENTIE VOOR NLE

Vandaag staat de vierde advertentie uit de campagnereeks van de Nederlandse Energie Maatschappij in de krant. Deze uiting gaat over de ‘gratis’ hebbedingetjes die consumenten aangeboden krijgen, maar uiteindelijk toch zelf betalen. Ook NLE deed daaraan mee, maar belooft dat hun aanbiedingen voortaan eenvoudiger en transparanter worden. En dat als ...

DE DERDE ADVERTENTIE VOOR NLE

In deze derde advertentie met als headline; ‘Niet leuker’ wordt het onderwerp van belastingen geadresseerd. Wat bijna niemand weet is dat de energienota voor bijna 40% uit belastingen bestaat. Bovendien wordt daar ook nog BTW over berekend. Belasting over belasting dus. Deze energiebelasting werd ingevoerd als een heffing om investeringen ...

Nieuwe dienstregeling voor GVB

In het verlengde van de nieuwe corporate campagne voor GVB heeft communicatiebureau RadeMakkers nu ook een campagne ontwikkeld voor de communicatie van de gewijzigde zomerdienstregeling. Weer staat de reiziger centraal in deze campagne, in dit geval terzijde gestaan door een GVB medewerkers die tekst en uitleg geeft.

De tweede nle advertentie

Vandaag is de tweede advertentie voor de Nederlandse Energie Maatschappij geplaatst. Onder de kop; ‘Abracadabra’ is dit keer het onderwerp de onbegrijpelijke energienota’s. De Nederlandse Energie Maatschappij zet zich in voor een begrijpelijke en vergelijkbare energienota. Daarom hebben ze een ontwerp voor een nota aan de Minister van Economische Zaken ...

Volop in het nieuws

We halen er alle Journaals mee, Een Vandaag, Nieuwsuur, Pauw & Witteman, radio uitzendingen, maar ook veel dagbladen en online sites. En de regeringspartijen VVD en PvdA gaan Twee Kamer vragen stellen aan minister Kamp. Wat een advertentie al niet teweeg kan brengen!

Enorme impact bij aftrap nieuwe campagne NLE

Twitter explodeert bijna, het RTL4 journaal brengt het vanmorgen, BNR en Radio 1 ook. Telegraaf.nl, NU.nl en alle andere online nieuwssites zetten het bovenaan. Voor de Nederlandse Energie Maatschappij maakten wij een serie advertenties die vanaf vandaag elke week geplaatst zullen worden in een groot aantal dagbladen. De eerste advertentie onthult ...

NIEUW GEZICHT VOOR POLAK ADVIES

Het verdienmodel in de financiële wereld verandert, was dat tot voor kort voor 99% op basis van provisies, tegenwoordig gaan steeds meer klanten rechtstreeks betalen. Dit was de aanleiding voor Polak Advies om RadeMakkers te vragen een nieuwe positionering te ontwikkelen. Dit resulteerde ook in een aangepaste naam, een nieuw ...

NIEUWE CAMPAGNE VOOR GVB

GVB heeft de ambitie om de beste openbaar vervoerder van Nederland te worden. Om dat te bereiken stelt GVB de reiziger centraal in alles wat ze doet. Daarom roept GVB zijn reizigers op om hun mening over de dienstverlening te geven. Met die input kan deze beter afgestemd worden op ...

AFSCHEIDS
COMMERCIAL VOOR KARWEI

KARWEI wil met deze nieuwe (en meteen onze laatste) commercial (Tuinweken) haar marktleiderschap op het gebied van tuinmeubelen bevestigen door een groot deel van het assortiment te tonen. Veel voelt vertrouwd, de muziek en de voice-over en we verplaatsen ons weer in de fantasiewereld van een vrouw. De film blijkt ...

NIEUWE MAKKER: SOLANGE

Solange van Haaften is bij ons reclamebureau komen werken als office manager en project manager. Na de hotelschool (volgens ons de beste vooropleiding voor ons reclamevak) was ze bij diverse horecagelegenheden werkzaam. De laatste jaren was ze als floormanager werkzaam bij restaurant ‘Szmulewicz’. Daar was ze verantwoordelijk voor het doen ...

SALESFORCE.COM KIEST VOOR RADEMAKKERS

Salesforce.com is opgericht in 1999. Het maakt bedrijfssoftware (in the cloud) voor relatiebeheer. Met de toepassingen van salesforce.com kunnen bedrijven op een nieuwe, moderne manier communiceren en samenwerken met klanten, partners en medewerkers. CRM op het hoogste niveau dus… Salesforce.com is een wereldwijd snel groeiende onderneming, actief voor grote opdrachtgevers. In ...

5 jaar RadeMakkers vieren we met een nieuwe website

De kortst mogelijke samenvatting van de afgelopen 5 jaar is: roerig. Nog maar een maand na de oprichting brak de eerste van een reeks crisissen uit. Een maand later besloot de Zweedse en grillige eigenaar van onze founding client (Hästens) het account toch maar bij een hip kantoor in New ...

FUNDRAISING EVENT VOOR WERELDOUDERS

Voor het fundraising event van WereldOuders heeft communicatiebureau RadeMakkers een nieuw concept ontwikkeld. Veel van dit soort fundraisers zijn look-a-likes, overgewaaid vanuit Amerika en richten zich steeds frequenter op eenzelfde doelgroep. Wij wilden iets unieks. Daarom kozen we ervoor om ook de kinderen van de genodigden uit te nodigen en ...

We hebben een nieuw advocaten-
kantoor

We werkten sinds jaar en dag met veel plezier voor Houthoff Buruma, een van de grotere kantoren aan de Zuidas. Door de steeds intensievere digitalisering van de werkzaamheden werd Houthoff zo langzamerhand een zelfverzorger. Af en toe mochten we nog even meekijken. Toen ging halverwege dit jaar een ander groot ...

Harry Slinger zegt zijn woekerpolis op

Nu op televisie: een nieuwe commercial van Brand New Day waarin Harry Slinger zijn woekerpolis bij Aegon opzegt. Sommige mensen dachten dat een polis overboeken ‘gedoe’ is. Terwijl Band New Day het zó makkelijk heeft gemaakt dat zelfs Harry het begrijpt. Dat Harry gevoel voor humor heeft moge duidelijk zijn, ...

Collectief pensioen campagne Brand New Day

Exclusief in het Financieele (ja, dat schrijf je echt zo) Dagblad en op BNR nieuwsradio voert Brand New Day een campagne voor collectieve pensioenen. Via testimonials vertellen nieuwe klanten dat ze met hun collectief pensioen zijn overgestapt naar Brand New Day. Alle medewerkers hebben nu een beter pensioen, terwijl de werkgever ...

Lodewijk sleutelt mee aan bladformule FONK

Alweer zo’n twee jaar schrijft Lodewijk de rubriek ‘Prikken’ in reclamevakblad FONK. Hij luncht met een interessant iemand in zijn of haar favoriete gelegenheid. Lodewijk maakt een na gespreksverslag en een recensie van het restaurant. Het is een van de best gelezen rubrieken van het blad geworden. Daarom heeft Nicolette ...

Harry Slinger

Zet Harry op één! Toen we Harry Slinger benaderde of hij wilde meewerken aan de campagne voor Brand New Day met zijn lied ‘Je loog tegen mij’ (dertig jaar geleden nummer één) hebben we hem ook gevraagd het nummer opnieuw uit te brengen. Als dat opnieuw zou aanslaan zou dat een ...

Herintroductie HP/De Tijd

Vanaf 25 april verschijnt HP/De Tijd als maandblad en is er een geheel vernieuwde website. De uitgever noemt het blad een ‘journalistieke glossy’ en de website belicht continu achtergronden bij het nieuws. Ons werd gevraagd hiervoor een TV en print campagne te ontwikkelen. Het thema dat we voor de (her)introductie ...

EK actie voor de Nederlandse Energie Maatschappij

Iedereen die nu overstapt op een 3- of 5 jarig contract krijgt een EK thuistap cadeau (ter waarde van ruim € 200,-), een slimme manier om je man thuis te houden. En dat is heel verstandig, kijk maar eens op Google afbeeldingen en geef de zoekopdracht ‘ukraine’. Al bij het ...

Internationale Stratego.com campagne

Stratego is een fascinerende bordspel dat veel herinneringen en emoties oproept. Vaders en zonen hebben generaties lang heftige veldslagen gevoerd. Die strijd kan nu online, op afstand doorgaan: stratego.com staat nu online. Wij kregen de opdracht om hiervoor een internationale introductiecampagne te ontwikkelen. Het thema van de campagne werd; ‘It’s ...

Jorick Serto wil blijven!

Het gebeurt niet zo vaak dat je een stagiair hebt rondlopen waarbij je er niet aan moet denken dat hij weer weggaat. Jorick heeft meer kennis over online communicatie, techniek en design dan alle Makkers bij elkaar. Geen detail ontgaat hem, hij is een originele denker en hij is ook ...

JE LOOG TEGEN MIJ

De eerste commercial voor Brand New Day scoorde geweldig goed. Wim Sonneveld zong: je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd. Sindsdien heeft Brand New Day gemiddeld 100 (woeker)polissen per dag overgeboekt. Toch is na een tijdje zelfs de leukste commercial uitgewerkt; tijd voor iets nieuws. Deze keer zingt Harry ...

VISIE TMG IN BEELD GEBRACHT

Voor TMG hebben we een animatiefilm mogen maken over de visie van het uitgeefconcern. Kern van de gedachte is dat niet de titels maar de consument centraal staat. Die omschrijving is wel erg kort door de bocht, de boodschap is veel genuanceerder, kijk er maar even naar. Die consument wordt ...

VERKEERSBUREAU ISRAEL OP TV

Terwijl we bezig waren met het bedenken van een campagne voor een heerlijke zonvakantie in Eilat (en de zonnenbrand al hadden klaargelegd) werd er een grote harddisk op ons bureau gelegd. Er stond meer dan 8 uur beeldmateriaal op; al het schoons dat er rondom Eilat te vinden is stond ...

Lodewijk heeft alweer een boek geschreven!

Toen we de schetsen voor laatste commercial voor KARWEI nog eens goed bekeken was het idee snel bedacht: wat een leuke illustraties voor een kinderboek. KARWEI was meteen enthousiast en Lodewijk mocht het schrijven. Lawrence Simon heeft de illustraties aangepast zodat de hoofdpersoon nog iets meer lijkt op het jongetje ...

Het nieuwe nummer van TMGzine is uit

We gaan van belofte naar bewijs, dat is een veelgehoorde uitspraak om de laatste trend in communicatie te karakteriseren. Dat motto hebben we letterlijk vertaald bij het bedenken van het concept van dit nummer van TMGzine. Dit heet ‘bewijsnummer’. Een adverteerder die iets beloofd en dat niet 100% waarmaakt wordt genadeloos ...

Nieuw bij RadeMakkers: Dichtbij.nl

Kijk, na het geconcentreerd lezen van deze belangrijke nieuwsbrief eens even op en voer je postcode in, dan weet je meteen wat er allemaal in jouw buurt gebeurt. De nieuwssite is een tijdje geleden geïntroduceerd, nu mochten wij er een multimediale campagne voor maken: tv, radio, print, outdoor, online, the ...

Nieuwe KARWEI commercial

De commercials die we sinds 3 jaar voor KARWEI maken zijn succesvol; het marktaandeel groeit gestaag. De kwaliteit van de commercials ook. Wat je ook bedenkt, de nieuwe commercial moet weer beter worden dan de vorige. In het kort is dat de opdracht. We denken, nee, we wéten dat het ...

Over fiets-
winterbanden en Bernbach

In de winter zagen we de ene fietser na de andere onderuit gaan. Dus vroegen we aan onze klant CST (banden); waarom bestaan er eigenlijk geen winterbanden voor de fiets? Nadat ze ons eerst even verbaasd aankeken begonnen ze direct met het maken van een ontwerp voor het profiel. De ...

Alex Fondsbeleggen kiest voor RadeMakkers

In november 2010 werd Alex Vermogensbeheer uitgeroepen tot de beste vermogensbeheer van Nederland. Dat zijn nog eens stevige argumenten. Die hebben we goed benut met opvallende radiocommercials. Na die campagne werden ze ook nog eens de snelst groeiende. Alex Fondsbeleggen hoefde niet lang na te denken met welk bureau ze ...

Veel leuker dan Powerpoint: Prezi

Powerpoint kennen we allemaal wel. Bijna iedereen moet zuchten als hij er een moet maken of bekijken. De kunst is om het bondig en houden en visueel interessant. Er kunnen al heel veel animaties in gemaakt worden, maar het is en blijft over het algemeen pretty boring. Keynote (Apple based) ...

Radiuz kiest RadeMakkers voor introductie

Met één kaart alle vormen van (openbaar)vervoer betalen. Een openbaar vervoerkaart, uitgebreid met taxi, huurauto, fiets- of scooter, tanken, car wash, straatparkeren, parking parkeren en nog veel meer. Dat heeft iedere werknemer liever dan een lease-auto met bijtelling. Dat heeft iedere werkgever liever dan de berg bonnetjes waarmee hij maandelijks ...

We mogen vakantieland Israel promoten

Geen product of een dienst verkopen, maar een heel land! Dat was de uitdaging die voor ons lag. Of we mee wilden doen aan een intensieve pitch waar veel bureaus aan mee deden. We zijn dol op uitdagingen, dus zeiden we: ja hoor, kom maar op. En ja, we hebben ...

Een fautje geeft meer respons

We hebben nog nooit zoveel reacties gekregen op een uiting voor onszelf als op bijgaande advertentie die vorige week in Adformatie en Fonk stond. Veel vakgenoten, waaronder zelfs de directie van DDB, geven ons erg leuke complimenten. Gelukkig maar, want de meeste reacties gaan over een reuze-canard. Een ‘t’ in ...

Alex Vermogensbeheer tegen de PIEP bank

Wij vinden dat een goede campagne het gevoel moet geven aan de doelgroep dat de campagne vooral over ‘hén’ gaat en niet alleen maar over ‘óns’. Niet zenden maar aanzetten tot een dialoog. Niet verkopen maar verleiden, zodat je morgen terug mag komen. De pitch voor Alex Vermogensbeheer hebben we ...

Ad is weg

Je hebt het vast al ergens gelezen: Ad Swartjes, de eerste man van Telegraaf Media Groep heeft na 33 jaar afscheid genomen. Zijn taken zijn overgenomen door Herman van Campenhout. Ad heeft in zijn lange carrière veel goede relaties opgebouwd. Dat zijn er zoveel dat theater Carré is afgehuurd om ...

Te veel respons kan ook problemen geven

Om het 85-jarige jubileum luister bij te zetten heeft de directie van Het Reumafonds bedacht om de vrijwilligers een jaar lang extra in het zonnetje te zetten. Zij maken het tenslotte mogelijk dat Het Reumafonds elk jaar weer vele miljoenen kan uitgeven voor wetenschappelijk onderzoek. Dat onderzoek is erg succesvol, ...