Beste print advertentie

Vandaag in de Volkskrant: de beste print-advertenties aller tijden volgens de reclamedeskundige van de redactie Scato van Opstall. Onze advertentie voor de Nederlandse Energie Maatschappij (Jokkebrokken) wordt hierbij vermeld als de beste van dit millennium. Toe maar. Daar zijn we natuurlijk vreselijk trots op. We waren al verbijsterd over de ...

CAMPAGNE EFFECTEN!

Afgelopen weekend verscheen dit artikel in de pers. Steeds meer mensen blijken voornemens te zijn om over te stappen naar een andere energieleverancier. Zou onze recente campagne voor de Nederlandse Energie Maatschappij daarop wellicht van invloed zijn... De reacties zijn in ieder geval erg positief.

Dienstregeling zomer

In onze zomerdienstregeling campagne communiceren we met de reizigers via print, outdoor, online, posters en folders dat er weer dingen veranderen in de dienstregeling. De uitingen worden gefaseerd ingezet. Hierdoor krijgen alle specifieke wijzigingen de juiste aandacht.

EN DA’S NUMMER VIJF

Vandaag staat de voorlopig laatste advertentie uit deze reeks voor de Nederlandse Energie Maatschappij in de krant. Een resumé van de gebeurtenissen en met een duidelijke belofte: klanten kunnen, vanaf vandaag, op de website zélf kiezen hoe groen ze hun stroom willen hebben én zien welk prijskaartje daaraan hangt. Daarnaast ...

DE VIERDE ADVERTENTIE VOOR NLE

Vandaag staat de vierde advertentie uit de campagnereeks van de Nederlandse Energie Maatschappij in de krant. Deze uiting gaat over de ‘gratis’ hebbedingetjes die consumenten aangeboden krijgen, maar uiteindelijk toch zelf betalen. Ook NLE deed daaraan mee, maar belooft dat hun aanbiedingen voortaan eenvoudiger en transparanter worden. En dat als ...

DE DERDE ADVERTENTIE VOOR NLE

In deze derde advertentie met als headline; ‘Niet leuker’ wordt het onderwerp van belastingen geadresseerd. Wat bijna niemand weet is dat de energienota voor bijna 40% uit belastingen bestaat. Bovendien wordt daar ook nog BTW over berekend. Belasting over belasting dus. Deze energiebelasting werd ingevoerd als een heffing om investeringen ...

Nieuwe dienstregeling voor GVB

In het verlengde van de nieuwe corporate campagne voor GVB heeft communicatiebureau RadeMakkers nu ook een campagne ontwikkeld voor de communicatie van de gewijzigde zomerdienstregeling. Weer staat de reiziger centraal in deze campagne, in dit geval terzijde gestaan door een GVB medewerkers die tekst en uitleg geeft.

De tweede nle advertentie

Vandaag is de tweede advertentie voor de Nederlandse Energie Maatschappij geplaatst. Onder de kop; ‘Abracadabra’ is dit keer het onderwerp de onbegrijpelijke energienota’s. De Nederlandse Energie Maatschappij zet zich in voor een begrijpelijke en vergelijkbare energienota. Daarom hebben ze een ontwerp voor een nota aan de Minister van Economische Zaken ...

Volop in het nieuws

We halen er alle Journaals mee, Een Vandaag, Nieuwsuur, Pauw & Witteman, radio uitzendingen, maar ook veel dagbladen en online sites. En de regeringspartijen VVD en PvdA gaan Twee Kamer vragen stellen aan minister Kamp. Wat een advertentie al niet teweeg kan brengen!

Enorme impact bij aftrap nieuwe campagne NLE

Twitter explodeert bijna, het RTL4 journaal brengt het vanmorgen, BNR en Radio 1 ook. Telegraaf.nl, NU.nl en alle andere online nieuwssites zetten het bovenaan. Voor de Nederlandse Energie Maatschappij maakten wij een serie advertenties die vanaf vandaag elke week geplaatst zullen worden in een groot aantal dagbladen. De eerste advertentie onthult ...

NIEUW GEZICHT VOOR POLAK ADVIES

Het verdienmodel in de financiële wereld verandert, was dat tot voor kort voor 99% op basis van provisies, tegenwoordig gaan steeds meer klanten rechtstreeks betalen. Dit was de aanleiding voor Polak Advies om RadeMakkers te vragen een nieuwe positionering te ontwikkelen. Dit resulteerde ook in een aangepaste naam, een nieuw ...

NIEUWE CAMPAGNE VOOR GVB

GVB heeft de ambitie om de beste openbaar vervoerder van Nederland te worden. Om dat te bereiken stelt GVB de reiziger centraal in alles wat ze doet. Daarom roept GVB zijn reizigers op om hun mening over de dienstverlening te geven. Met die input kan deze beter afgestemd worden op ...

AFSCHEIDS
COMMERCIAL VOOR KARWEI

KARWEI wil met deze nieuwe (en meteen onze laatste) commercial (Tuinweken) haar marktleiderschap op het gebied van tuinmeubelen bevestigen door een groot deel van het assortiment te tonen. Veel voelt vertrouwd, de muziek en de voice-over en we verplaatsen ons weer in de fantasiewereld van een vrouw. De film blijkt ...

NIEUWE MAKKER: SOLANGE

Solange van Haaften is bij ons reclamebureau komen werken als office manager en project manager. Na de hotelschool (volgens ons de beste vooropleiding voor ons reclamevak) was ze bij diverse horecagelegenheden werkzaam. De laatste jaren was ze als floormanager werkzaam bij restaurant ‘Szmulewicz’. Daar was ze verantwoordelijk voor het doen ...

SALESFORCE.COM KIEST VOOR RADEMAKKERS

Salesforce.com is opgericht in 1999. Het maakt bedrijfssoftware (in the cloud) voor relatiebeheer. Met de toepassingen van salesforce.com kunnen bedrijven op een nieuwe, moderne manier communiceren en samenwerken met klanten, partners en medewerkers. CRM op het hoogste niveau dus… Salesforce.com is een wereldwijd snel groeiende onderneming, actief voor grote opdrachtgevers. In ...

5 jaar RadeMakkers vieren we met een nieuwe website

De kortst mogelijke samenvatting van de afgelopen 5 jaar is: roerig. Nog maar een maand na de oprichting brak de eerste van een reeks crisissen uit. Een maand later besloot de Zweedse en grillige eigenaar van onze founding client (Hästens) het account toch maar bij een hip kantoor in New ...

FUNDRAISING EVENT VOOR WERELDOUDERS

Voor het fundraising event van WereldOuders heeft communicatiebureau RadeMakkers een nieuw concept ontwikkeld. Veel van dit soort fundraisers zijn look-a-likes, overgewaaid vanuit Amerika en richten zich steeds frequenter op eenzelfde doelgroep. Wij wilden iets unieks. Daarom kozen we ervoor om ook de kinderen van de genodigden uit te nodigen en ...

We hebben een nieuw advocaten-
kantoor

We werkten sinds jaar en dag met veel plezier voor Houthoff Buruma, een van de grotere kantoren aan de Zuidas. Door de steeds intensievere digitalisering van de werkzaamheden werd Houthoff zo langzamerhand een zelfverzorger. Af en toe mochten we nog even meekijken. Toen ging halverwege dit jaar een ander groot ...

Harry Slinger zegt zijn woekerpolis op

Nu op televisie: een nieuwe commercial van Brand New Day waarin Harry Slinger zijn woekerpolis bij Aegon opzegt. Sommige mensen dachten dat een polis overboeken ‘gedoe’ is. Terwijl Band New Day het zó makkelijk heeft gemaakt dat zelfs Harry het begrijpt. Dat Harry gevoel voor humor heeft moge duidelijk zijn, ...

Collectief pensioen campagne Brand New Day

Exclusief in het Financieele (ja, dat schrijf je echt zo) Dagblad en op BNR nieuwsradio voert Brand New Day een campagne voor collectieve pensioenen. Via testimonials vertellen nieuwe klanten dat ze met hun collectief pensioen zijn overgestapt naar Brand New Day. Alle medewerkers hebben nu een beter pensioen, terwijl de werkgever ...

Lodewijk sleutelt mee aan bladformule FONK

Alweer zo’n twee jaar schrijft Lodewijk de rubriek ‘Prikken’ in reclamevakblad FONK. Hij luncht met een interessant iemand in zijn of haar favoriete gelegenheid. Lodewijk maakt een na gespreksverslag en een recensie van het restaurant. Het is een van de best gelezen rubrieken van het blad geworden. Daarom heeft Nicolette ...

Harry Slinger

Zet Harry op één! Toen we Harry Slinger benaderde of hij wilde meewerken aan de campagne voor Brand New Day met zijn lied ‘Je loog tegen mij’ (dertig jaar geleden nummer één) hebben we hem ook gevraagd het nummer opnieuw uit te brengen. Als dat opnieuw zou aanslaan zou dat een ...

Herintroductie HP/De Tijd

Vanaf 25 april verschijnt HP/De Tijd als maandblad en is er een geheel vernieuwde website. De uitgever noemt het blad een ‘journalistieke glossy’ en de website belicht continu achtergronden bij het nieuws. Ons werd gevraagd hiervoor een TV en print campagne te ontwikkelen. Het thema dat we voor de (her)introductie ...

EK actie voor de Nederlandse Energie Maatschappij

Iedereen die nu overstapt op een 3- of 5 jarig contract krijgt een EK thuistap cadeau (ter waarde van ruim € 200,-), een slimme manier om je man thuis te houden. En dat is heel verstandig, kijk maar eens op Google afbeeldingen en geef de zoekopdracht ‘ukraine’. Al bij het ...

Internationale Stratego.com campagne

Stratego is een fascinerende bordspel dat veel herinneringen en emoties oproept. Vaders en zonen hebben generaties lang heftige veldslagen gevoerd. Die strijd kan nu online, op afstand doorgaan: stratego.com staat nu online. Wij kregen de opdracht om hiervoor een internationale introductiecampagne te ontwikkelen. Het thema van de campagne werd; ‘It’s ...

Jorick Serto wil blijven!

Het gebeurt niet zo vaak dat je een stagiair hebt rondlopen waarbij je er niet aan moet denken dat hij weer weggaat. Jorick heeft meer kennis over online communicatie, techniek en design dan alle Makkers bij elkaar. Geen detail ontgaat hem, hij is een originele denker en hij is ook ...

JE LOOG TEGEN MIJ

De eerste commercial voor Brand New Day scoorde geweldig goed. Wim Sonneveld zong: je hebt me belazerd, je hebt me bedonderd. Sindsdien heeft Brand New Day gemiddeld 100 (woeker)polissen per dag overgeboekt. Toch is na een tijdje zelfs de leukste commercial uitgewerkt; tijd voor iets nieuws. Deze keer zingt Harry ...

VISIE TMG IN BEELD GEBRACHT

Voor TMG hebben we een animatiefilm mogen maken over de visie van het uitgeefconcern. Kern van de gedachte is dat niet de titels maar de consument centraal staat. Die omschrijving is wel erg kort door de bocht, de boodschap is veel genuanceerder, kijk er maar even naar. Die consument wordt ...

VERKEERSBUREAU ISRAEL OP TV

Terwijl we bezig waren met het bedenken van een campagne voor een heerlijke zonvakantie in Eilat (en de zonnenbrand al hadden klaargelegd) werd er een grote harddisk op ons bureau gelegd. Er stond meer dan 8 uur beeldmateriaal op; al het schoons dat er rondom Eilat te vinden is stond ...

Lodewijk heeft alweer een boek geschreven!

Toen we de schetsen voor laatste commercial voor KARWEI nog eens goed bekeken was het idee snel bedacht: wat een leuke illustraties voor een kinderboek. KARWEI was meteen enthousiast en Lodewijk mocht het schrijven. Lawrence Simon heeft de illustraties aangepast zodat de hoofdpersoon nog iets meer lijkt op het jongetje ...

Het nieuwe nummer van TMGzine is uit

We gaan van belofte naar bewijs, dat is een veelgehoorde uitspraak om de laatste trend in communicatie te karakteriseren. Dat motto hebben we letterlijk vertaald bij het bedenken van het concept van dit nummer van TMGzine. Dit heet ‘bewijsnummer’. Een adverteerder die iets beloofd en dat niet 100% waarmaakt wordt genadeloos ...

Nieuw bij RadeMakkers: Dichtbij.nl

Kijk, na het geconcentreerd lezen van deze belangrijke nieuwsbrief eens even op en voer je postcode in, dan weet je meteen wat er allemaal in jouw buurt gebeurt. De nieuwssite is een tijdje geleden geïntroduceerd, nu mochten wij er een multimediale campagne voor maken: tv, radio, print, outdoor, online, the ...

Nieuwe KARWEI commercial

De commercials die we sinds 3 jaar voor KARWEI maken zijn succesvol; het marktaandeel groeit gestaag. De kwaliteit van de commercials ook. Wat je ook bedenkt, de nieuwe commercial moet weer beter worden dan de vorige. In het kort is dat de opdracht. We denken, nee, we wéten dat het ...

Over fiets-
winterbanden en Bernbach

In de winter zagen we de ene fietser na de andere onderuit gaan. Dus vroegen we aan onze klant CST (banden); waarom bestaan er eigenlijk geen winterbanden voor de fiets? Nadat ze ons eerst even verbaasd aankeken begonnen ze direct met het maken van een ontwerp voor het profiel. De ...

Alex Fondsbeleggen kiest voor RadeMakkers

In november 2010 werd Alex Vermogensbeheer uitgeroepen tot de beste vermogensbeheer van Nederland. Dat zijn nog eens stevige argumenten. Die hebben we goed benut met opvallende radiocommercials. Na die campagne werden ze ook nog eens de snelst groeiende. Alex Fondsbeleggen hoefde niet lang na te denken met welk bureau ze ...

Veel leuker dan Powerpoint: Prezi

Powerpoint kennen we allemaal wel. Bijna iedereen moet zuchten als hij er een moet maken of bekijken. De kunst is om het bondig en houden en visueel interessant. Er kunnen al heel veel animaties in gemaakt worden, maar het is en blijft over het algemeen pretty boring. Keynote (Apple based) ...

Radiuz kiest RadeMakkers voor introductie

Met één kaart alle vormen van (openbaar)vervoer betalen. Een openbaar vervoerkaart, uitgebreid met taxi, huurauto, fiets- of scooter, tanken, car wash, straatparkeren, parking parkeren en nog veel meer. Dat heeft iedere werknemer liever dan een lease-auto met bijtelling. Dat heeft iedere werkgever liever dan de berg bonnetjes waarmee hij maandelijks ...

We mogen vakantieland Israel promoten

Geen product of een dienst verkopen, maar een heel land! Dat was de uitdaging die voor ons lag. Of we mee wilden doen aan een intensieve pitch waar veel bureaus aan mee deden. We zijn dol op uitdagingen, dus zeiden we: ja hoor, kom maar op. En ja, we hebben ...

Een fautje geeft meer respons

We hebben nog nooit zoveel reacties gekregen op een uiting voor onszelf als op bijgaande advertentie die vorige week in Adformatie en Fonk stond. Veel vakgenoten, waaronder zelfs de directie van DDB, geven ons erg leuke complimenten. Gelukkig maar, want de meeste reacties gaan over een reuze-canard. Een ‘t’ in ...

Alex Vermogensbeheer tegen de PIEP bank

Wij vinden dat een goede campagne het gevoel moet geven aan de doelgroep dat de campagne vooral over ‘hén’ gaat en niet alleen maar over ‘óns’. Niet zenden maar aanzetten tot een dialoog. Niet verkopen maar verleiden, zodat je morgen terug mag komen. De pitch voor Alex Vermogensbeheer hebben we ...

Ad is weg

Je hebt het vast al ergens gelezen: Ad Swartjes, de eerste man van Telegraaf Media Groep heeft na 33 jaar afscheid genomen. Zijn taken zijn overgenomen door Herman van Campenhout. Ad heeft in zijn lange carrière veel goede relaties opgebouwd. Dat zijn er zoveel dat theater Carré is afgehuurd om ...

Te veel respons kan ook problemen geven

Om het 85-jarige jubileum luister bij te zetten heeft de directie van Het Reumafonds bedacht om de vrijwilligers een jaar lang extra in het zonnetje te zetten. Zij maken het tenslotte mogelijk dat Het Reumafonds elk jaar weer vele miljoenen kan uitgeven voor wetenschappelijk onderzoek. Dat onderzoek is erg succesvol, ...

Sneak Preview: Brand New Day

Morgen gaat het gebeuren: de eerste commercial van de Brand New Day campagne gaat de buis op. Tromgeroffel. Want het zal niet onopgemerkt voorbij gaan aan de miljoenen slachtoffers die een woekerpolis zijn aangesmeerd. Bestuursleden van grote verzekeraars zullen ongemakkelijk heen en weer schuiven in het pluche en hun advocaten ...

Even de kaart water geven

Nieuw: wenskaarten met een bloem erin verstopt. Althans, het is een kaart met een zakje aarde en een zaadje. Beetje water erop en er komt gegarandeerd iets moois uit. Samen met Baza ontwikkelden wij dit leuke product en gaven we 4 ranges (afgestemd op uiteenlopende smaakgroepen) van cadeauverpakkingen vorm. De ...

Nieuwe website RadeMakkers

Het is alweer zo’n 3 jaar geleden dat we met RadeMakkers begonnen. In de avonduren maakten we een houtje-touwtje website, met het heilige voornemen die te snel vervangen voor een ‘echte’ site die recht doet aan ons vak en bedrijf. Door alle beschikbare energie in onze klanten te steken hebben ...

Alex Vermogensbeheer kiest voor RadeMakkers

Champagne! Na een intensieve pitch tussen 4 bureau's heeft Alex Vermogensbeheer besloten haar marketing- en communicatiebelangen bij ons onder te brengen. Alex werd in 1999 opgericht. De missie is: beleggers direct toegang tot de beurs bieden, zonder tussenkomst van adviseurs en bankmedewerkers. Heel laagdrempelig, transparant en toegankelijk. Sinds begin 2008 ...

Superstuntweken bij KARWEI

Na de dure feestdagen moeten consumenten weer in beweging komen. Daarom heeft KARWEI gedurende de maand januari de Superstuntweken ingezet. Scherpe aanbiedingen met de laagste prijsgarantie. Wij maakten hiervoor 8 korte activerende commercials met de acteur die we al kennen van eerdere KARWEI commercials. Hij denkt dat het over echte ...

CST introduceert als eerste merk een groene fietsband

Vooral door het weglaten van roet blijkt het mogelijk te zijn om een milieuvriendelijke band te maken. De gebruikte materialen (zoals rubber) moeten vanzelfsprekend 100% natuurlijk zijn. CST is de eerste fabrikant die dat aandurft en op de markt gaat brengen. Het is een kwalitatief hoogstaande band geworden, die meer ...

Pitch voor Brand New Day gewonnen!

Champagne! Na een stevige strijd tussen drie bureaus heeft Brand New Day besloten haar marketing- en communicatiebelangen bij ons onder te brengen. Brand New Day (van de oprichters van BinckBank) is een jonge verzekeraar die zich afzet tegen de grote verzekeraars die ons in het verleden zo’n 7 miljoen woekerpolissen ...

Nieuw segment Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland denkt niet alleen in titels en doelgroepen maar ook in segmenten. VROUW en Autovisie waren de eerste voorbeelden daarvan. Dwars door alle media van de groep heen de doelgroep bereiken. Online en offline, via mails, magazines, kranten, video en radio, alle media doen mee. Een van de ...

Fietsverlichting. Kan je daar echt iets leuks voor bedenken?

Het stond tot onze verbazing vrij prominent in de vakbladen: ‘Move fietsverlichting klant bij RadeMakkers’. De reacties waren een beetje spottend, alsof je voor zo’n account iets bijzonders kan bedenken. Maar wij zijn er wél erg blij mee. We maken namelijk net zo lief een leuke placemat als een billboard. ...

Nieuwe magazine TMG is uit

Een feest om te mogen maken: TMGzine, het magazine van de Telegraaf Media Groep. Doelstelling is om de breedte van het palet aan media beter duidelijk te maken. TMG is zoveel meer dan De Telegraaf. In dit nummer interviews met kopstukken van TMG maar ook met adverteerders. Het opent met ...

Toeval? Jij mag het zeggen

Ruim twee weken nadat wij onze spot voor Peugeot Van Zwienen op Youtube zette werd er door een ander bureau een filmpje geplaatst voor de ANWB. Een mix van emoties overviel ons toen we hem zagen, want hij lijkt verdraaid veel op onze film. Eerst moesten we er om lachen. ...

Huh? Doet een reclamebureau ook aan product-
ontwikkeling?

Gek eigenlijk dat er wel winterbanden bestaan voor auto’s maar niet voor fietsen. Zou daar geen behoefte aan zijn? Als je marktleider CST als klant hebt, dan heb je dat soort gedachtes (als je tenminste met je klant meeleeft). Na een klein onderzoek blijkt dat veel fietsers dat een verdomd ...

Bart Brentjes ontwikkelt mountainbike banden

Maxxis is een wereldwijd en groot fietsbandenmerk dat zich in Nederland vooral toelegt op mountainbike en racing. Bart Brenjens is Olympisch kampioen en ontelbaar vaak wereld- en nationaal kampioen geweest. Hij heeft in Nederland moutainbiken op de kaart gezet. Maxxis heeft hem gevraagd om al zijn kennis en ervaring in ...

Unieke joint promotion KRAZZA

Op initiatief van onze klant KARWEI hebben we een unieke joint promotion ontwikkeld voor 4 - van elkaar onafhankelijke - nationale retailers. Uitgangspunt van de joint promotion is dat de retailers elkaar extra traffic bezorgen om zo nieuwe klanten binnen te krijgen. De kraskaart die een klant bij een van ...

Film voor Peugeotdealer Van Zwienen

Met 5 locaties in Noord Holland is Van Zwienen marktleider in dat gebied als Peugeot-dealer. Hij koopt volle parkeerplaatsen tegelijk in voor eigen risico en verkoopt nieuwe Peugeots veel goedkoper dan andere dealers. Dat verhaal inspireerde ons tot een concept voor bijgaand filmpje dat voor zich spreekt. Het is geregisseerd door ...

Nieuw concept jaarverslag TMG

Een jaarverslag is ook een vorm van communicatie waarmee een concern zich op corporate niveau positioneert. De afgelopen jaren was de verslaggeving van TMG buitengewoon sober. Aan ons de vraag daar een nieuwe vorm aan te geven die iets meer communicatiekracht heeft, maar nog steeds zonder frivoliteiten is. Daarbij werd ...

Maar liefst 6 nieuwe KARWEI tv- en radio-
commercials

KARWEI heeft haar 125e filiaal geopend. Nu kan iedere Nederlander binnen een kwartiertje bij de leukste bouwmarkt van Nederland voorrijden. Reden om elke week, 6 weken lang, een korte film uit te zenden met een speciaal aanbod. In de eerste week worden er 125 scooters weggegeven. Later volgen 125 Nespresso apparaten, ...

Activatie-
campagne voor Telegraaf Media Nederland

Na de succesvolle uitingen (onder andere te zien in Adformatie, MarketingTribune, Vonk, Tijdschrift voor Marketing) die het brede palet aan media van Telegraafmedia Nederland laten zien, kwam de vraag: kunnen we met dit concept ook activerende uitingen maken? Ja natuurlijk! was ons antwoord. De eerste activatiecampagne is voor de Megabereiksbom: ...