Marc Ecko: Case

Dit is een populair horlogemerk bij fashion innovators. In Amerika is het merk al enorm populair. Ook in Nederland begint MarcEcko, ondanks forse concurrentie met substantiƫle budgetten, via de high end fashion kenners steeds bekender te worden.

 

Ter gelegenheid van de introductie van een nieuwe collectie kregen wij de vraag hoe we hiervoor aandacht konden genereren met een uiterst beperkt budget. Mogelijkheden voor een mediacampagne waren er niet, toch wilden we op een onderscheidende manier contact maken met een doelgroep die het merk kent, maar wel lastig te bereiken is.

 

Om aandacht te creƫren hebben we gebruik gemaakt van green graffiti. Via een rubberen mal is rondom lantarenpalen, brandkranen en Amsterdammertjes een zonnewijzer gemaakt die ook daadwerkelijk de goede tijd aangeeft. Dit gebeurde in de buurt van de MarcEcko outlets om zo ook traffic te genereren.

 

Dit was een nieuwe en opvallende manier van communicatie, bovendien erg milieuvriendelijk. Mensen uit de doelgroep reageerden zeer enthousiast en voor hen was het een bevestiging van het eigenzinnige karakter van het merk. Ook de publiciteit die deze onderscheidende aanpak genereerde droeg bij aan het succes.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

Marc Ecko: Urban Sundial

Marc Ecko is een van de 'hotste' merken in Amerika, het maakt kleding en sieraden. Vooral met hun horlogelijn veroveren ze Nederland. Bij een cool merk hoort een cool medium vonden wij: green graffiti. Met een hogedrukspuit wordt de straat (of stoep) schoongespoten, maar dan precies waar en hoe je ...