Kixx: Case

Kixx is een merk van Rehamij Nederland BV, marktleider op het gebied van werkhandschoenen. Met het merk Kixx is Rehamij nu zo’n vier jaar actief. Kixx wordt verkocht via tuincentra en bouwmarkten in Nederland en in een toenemend aantal landen in Europa.

 

Tot voor kort waren er vooral saaie werkhandschoenen, ontwikkeld door én voor mannen. Er waren weinig alternatieven qua kleur, patroon en uitvoering. Terwijl dit voor de groeiende groep klussende vrouwen heel belangrijk is. Producenten speelden nauwelijks in op de veranderende behoeften. Kixx onderkent deze behoefte wel. Kixx wil klussen in huis en tuin leuker maken, speciaal voor vrouwen.

 

We leiden een jachtig leven en krijgen het steeds drukker. Behoefte aan momenten van rust en ontspanning nemen daarom toe. We gaan vaker op vakantie, of doen een korte stedentrip. We besteden ook meer aandacht aan onze directe leefomgeving. Een groeiende vorm van ontspanning is klussen geworden. Vooral vrouwen worden in en om het huis steeds actiever.

 

Deze vorm van ontspanning vraagt echter om bescherming. Met name van de handen. Zo’n bescherming moet uiteraard functioneel zijn, terwijl juist voor vrouwen ook het modische aspect belangrijk is. Ondanks dat de marketingdoelgroep van Kixx uit zowel mannen als vrouwen bestaat, gaan we ons qua positionering en in de vertaalslag daarvan naar communicatie toch primair tot vrouwen richten. Daar zit de potentie en de vernieuwing.

 

We geven het merk meer emotie en lading. Nu komt het gevoel omtrent werkhandschoenen niet voorbij ‘noodzakelijk’. Er is geen lol aan te beleven. Kixx gaat fun toevoegen aan een functioneel gebruiksvoorwerp. Daarom kiezen we ervoor Kixx als een mode accessoire te gaan neerzetten.

 

Denk aan accessoires zoals riemen, handschoenen, handtassen. Dat zijn gepimpte gebruiks-voorwerpen. Precies zoals Kixx dat is, of beter gezegd wordt… Een Hermès of Luis Vuitton tas koop je om indruk te maken. Het zegt wat over je. Het heeft een label functie. Daar kan een handige V&D tas niet tegenop.

 

Er is een nieuw logo ontwikkeld omdat het voorgaande in het geheel niet meer aansloot bij de nieuwe positionering. De klasse en het modische aspect ontbrak om enigszins een statement te kunnen maken. Het nieuwe logo is geïnspireerd op de typische modelabels.

 

We hebben een nieuwe pay off ontwikkeld die inhoud geeft aan de positionering, maar vooral ook zegt wát Kixx doet en wat Kixx vóór je doet: Gloves to protect and impress. De campagne is in diverse Europese landen uitgerold in print, online en instore, en ondersteund door PR.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

KIXX: Productkaart

Werkhandschoenen zijn dingen voor mannen en alleen maar functioneel. Punt. Nee, niks daarvan, dachten ze bij Kixx; wij gaan ze móói maken, want ook vrouwen willen beschermd worden. En zo ontstond een serie fraaie werkhandschoenen waarvan er ruim een kwart miljoen per jaar over de toonbank gaan. Dat wij het ...

KIXX: Gloves to protect and impress

Werkhandschoenen zijn dingen voor mannen en alleen maar functioneel. Punt. Nee, niks daarvan, dachten ze bij Kixx; wij gaan ze móói maken, want ook vrouwen willen beschermd worden. En zo ontstond een serie fraaie werkhandschoenen waarvan er ruim een kwart miljoen per jaar over de toonbank gaan. Dat wij het ...

Campagne KIXX van start

Als je weet dat het grootste deel van werkhandschoenen gedragen wordt door vrouwen die er hun groene vingers mee beschermen, dan maak je werkhandschoenen die niet alleen veilig zijn, maar er ook verdomd leuk uitzien. Dat is de gedachte die KIXX had en ze zijn er ongelofelijk succesvol mee. De ...