We werken voor het Israëlisch Verkeersbureau in Nederland en in de Scandinavische landen om dit land als vakantiebestemming op de kaart te zetten. Israël is niet bepaald een land dat top of mind is daar waar het de propositie van een vakantieland betreft.
Toch wil Israël graag dat het jaarlijkse aantal vakantiegangers (zo’n 60.000 Nederlanders en zo’n 35.000 Scandinaviërs) gaat groeien. Aan ons de taak om aantrekkingskracht te bevorderen en barriéres te slechten. Er is een nieuwe strategie ontwikkeld die de grote veelzijdigheid en unieke aspecten van Israël als vakantieland benadrukt, aangezien die bij veel vakantiegangers volkomen onbekend zijn.
Per uiting worden daarom een of meer relevante aspecten belicht. Dat kan de cultuur, de religie en de historie zijn, Tel Aviv als dynamische stad, of Eilat als zonbestemming. Daarmee kan Israël zich als vakantieland onderscheiden t.o.v. landen als Egypte, Turkije, Griekenland e.d.
Ook is het beeldmerk aangepast en is er een geheel nieuwe vormgeving ontwikkeld. Met gebruikmaking van bestaand beeldmateriaal; zowel video/film als foto/stockmateriaal, vervaardigen we internationale campagnes; TV, online, print, brochures en vakblad uitingen voor de reisbranche.
En is er een nieuwe pay off ontwikkeld die beter inhoud geeft aan de diversiteit die Israël kenmerkt: Wonderful Israël en die ook aanspreekt bij de meer religieuze doelgroepen.
De campagnes hebben inmiddels geresulteerd in een sterke groei van de site traffic + 230% en ook het aantal vakantiegangers/vakantievluchten, o.a. in samenwerking met Arke en Corendon neemt toe. Uit tracking blijkt dat de campagne in haar categorie onderscheidend is en bovengemiddeld scoort op waarderingsaspecten.
Wel worden we met enige regelmaat geconfronteerd met onverwachte politieke aspecten in het Midden Oosten waarop de communicatie campagnes geen enkele invloed hebben.