Israëlisch Verkeersbureau: Case

We werken voor het Israëlisch Verkeersbureau in Nederland en in de Scandinavische landen om dit land als vakantiebestemming op de kaart te zetten. Israël is niet bepaald een land dat top of mind is daar waar het de propositie van een vakantieland betreft.

 

Toch wil Israël graag dat het jaarlijkse aantal vakantiegangers (zo’n 60.000 Nederlanders en zo’n 35.000 Scandinaviërs) gaat groeien. Aan ons de taak om aantrekkingskracht te bevorderen en barriéres te slechten. Er is een nieuwe strategie ontwikkeld die de grote veelzijdigheid en unieke aspecten van Israël als vakantieland benadrukt, aangezien die bij veel vakantiegangers volkomen onbekend zijn.

 

Per uiting worden daarom een of meer relevante aspecten belicht. Dat kan de cultuur, de religie en de historie zijn, Tel Aviv als dynamische stad, of Eilat als zonbestemming. Daarmee kan Israël zich als vakantieland onderscheiden t.o.v. landen als Egypte, Turkije, Griekenland e.d.

 

Ook is het beeldmerk aangepast en is er een geheel nieuwe vormgeving ontwikkeld. Met gebruikmaking van bestaand beeldmateriaal; zowel video/film als foto/stockmateriaal, vervaardigen we internationale campagnes; TV, online, print, brochures en vakblad uitingen voor de reisbranche.

 

En is er een nieuwe pay off ontwikkeld die beter inhoud geeft aan de diversiteit die Israël kenmerkt: Wonderful Israël en die ook aanspreekt bij de meer religieuze doelgroepen.

 

De campagnes hebben inmiddels geresulteerd in een sterke groei van de site traffic + 230% en ook het aantal vakantiegangers/vakantievluchten, o.a. in samenwerking met Arke en Corendon neemt toe. Uit tracking blijkt dat de campagne in haar categorie onderscheidend is en bovengemiddeld scoort op waarderingsaspecten.

 

Wel worden we met enige regelmaat geconfronteerd met onverwachte politieke aspecten in het Midden Oosten waarop de communicatie campagnes geen enkele invloed hebben.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

Printcampagne Israëlisch Verkeersbureau

Voor het Israëlisch verkeersbureau loopt er weer een printcampagne. Nadat eerder al de focus lag op Eilat komen nu ook cultuur, historie en bruisend Tel Aviv aan bod.

ISRAËLISCH VERKEERSBUREAU: EILAT

Er is iets geks met Eilat. Het ligt in Israël maar veel mensen ervaren het als een zelfstandige stad. Het verschil is misschien wel het makkelijkst te omschrijven met deze kleine dialoogjes. Waar ga je naar toe op vakantie? Naar Eilat. Lekker voor Je! Waar ga je naar toe op ...

Israëlisch Verkeersbureau: Wonderful

Eilat is en geweldige vakantiebestemming, gegarandeerd mooi weer, fantastisch eten en een ideale locatie als uitvalsbasis voor een bezoek aan Petra, de dode zee of alle wonderen die Israël te bieden heeft. De campagne die we daarvoor hebben gemaakt heeft een geweldige impuls gegeven, het aantal Nederlandse vakantiegangers is spectaculair ...

Israëlisch Verkeersbureau: Wonderful

Eilat is en geweldige vakantiebestemming, gegarandeerd mooi weer, fantastisch eten en een ideale locatie als uitvalsbasis voor een bezoek aan Petra, de dode zee of alle wonderen die Israël te bieden heeft. De campagne die we daarvoor hebben gemaakt heeft een geweldige impuls gegeven, het aantal Nederlandse vakantiegangers is spectaculair ...

VERKEERSBUREAU ISRAEL OP TV

Terwijl we bezig waren met het bedenken van een campagne voor een heerlijke zonvakantie in Eilat (en de zonnenbrand al hadden klaargelegd) werd er een grote harddisk op ons bureau gelegd. Er stond meer dan 8 uur beeldmateriaal op; al het schoons dat er rondom Eilat te vinden is stond ...

We mogen vakantieland Israel promoten

Geen product of een dienst verkopen, maar een heel land! Dat was de uitdaging die voor ons lag. Of we mee wilden doen aan een intensieve pitch waar veel bureaus aan mee deden. We zijn dol op uitdagingen, dus zeiden we: ja hoor, kom maar op. En ja, we hebben ...