HP/De Tijd: Case

De oplage van HP/De Tijd is de afgelopen jaren zo fors gedaald dat daarmee eigenlijk haar bestaansrecht weg leek. Toch wilde de eigenaar niet opgeven en besloot nog één keer te investeren. Bij het maken van de keuzes die daarbij horen zijn wij geselecteerd.

 

Er is gekozen voor een geheel nieuwe strategie door van het weekblad HP/De Tijd een maandblad te maken, een exercitie die nog niet eerder is uitgevoerd door een opinieweekblad. En als aanvulling daarop een (nieuws)website te maken met veel achtergronden bij het dagelijkse nieuws. De uitdaging was om oude fans, die het blad in de loop der jaren de rug toe hebben gekeerd terug te krijgen en nieuwe, wat jongere fans te vinden. En natuurlijk om de huidige abonnees te behouden.

 

Het nieuwe HP/De Tijd wil hét journalistieke merk en maandblad van Nederland worden. Dat online en op papier interessante achtergronden bij nieuws en relevante gebeurtenissen geeft. Dat diepgang verschaft. Dat helpt bij duiding en analyse. HP/De Tijd wil opmerkelijk zijn, wil verrassen en verwonderen en volop in contact met de maatschappij staan. Daarbij gaat het vooral om de argumentatie.

 

Onze positionering is dan ook: lees HP/De Tijd want we geven we je alle informatie en alle argumenten, zowel van de voor- en tegenstanders. Dan weet je hoe het écht zit.

 

De insight hier achter is dat in een tijd dat iedereen de hele dag door, zonder na te denken, meningen geeft via social media, het tijd is voor gefundeerde argumentatie. In een tijd dat iedereen overal wel wat van af weet, wordt het tijd dat je ergens veel meer van af weet. Omdat het een introductiecampagne betreft hebben we er een tweede laag in gestopt:probeer ons uit, we zijn vernieuwd en we denken dat we je gaan verrassen.

 

Aan het logo hebben we in alle communicatie uitingen ‘.nl’ toegevoegd aangezien de website een cruciaal onderdeel is van HP/De Tijd. Op deze manier hoeven we dat niet meer uit te leggen en wordt invulling gegeven aan de wens om actueel te zijn.

 

De nieuwe pay off die we ontwikkeld hebben, vertaalt de inhoudelijke propositie die HP/De Tijd wil gaan bieden: Oordeel zelf. De herintroductie campagne is uitgerold op TV, in print, instore en online. De reacties waren erg positief en met name de losse verkoop steeg fors.


Tags: ,


BELANGRIJKE LINKS:

VOLG ONS

HP/De Tijd: Oordeel zelf

HP/De Tijd is vernieuwd. Wij ontwikkelden de TV- en print campagne. We worden elke dag gebombardeerd met meningen. We willen snel van alles een beetje afweten en willen overal en altijd kunnen kijken wat er zojuist gebeurd is. Soms willen we van de hoed en de rand weten en maken ...

HP/De Tijd: Oordeel zelf

HP/De Tijd is vernieuwd. Wij ontwikkelden de TV- en print campagne. We worden elke dag gebombardeerd met meningen. We willen snel van alles een beetje afweten en willen overal en altijd kunnen kijken wat er zojuist gebeurd is. Soms willen we van de hoed en de rand weten en maken ...

Herintroductie HP/De Tijd

Vanaf 25 april verschijnt HP/De Tijd als maandblad en is er een geheel vernieuwde website. De uitgever noemt het blad een ‘journalistieke glossy’ en de website belicht continu achtergronden bij het nieuws. Ons werd gevraagd hiervoor een TV en print campagne te ontwikkelen. Het thema dat we voor de (her)introductie ...